Domeinnaam laten wijzen naar intern IP-adres

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 17:07
Ik wil voor een presentatie een zelf bedachte domeinnaam laten wijzen naar mijn localhost (eigen ip).

Voorbeeld: www.pietjehein.nl in browser aanvragen en laten wijzen naar localhost oid.
Dit is een standalone laptop, zonder internet of netwerk...

Kan ik zoiets via de HOSTS-file regelen ofzo? Of zijn hier andere manieren voor?

Ik wil dit doen om de presentatie wat netter te maken, en localhost staat zo raar... en ik kan de presentatie( is een webapplicatie) op dit moment niet ergens hosten.. dus ik host het lokaal, maar wil van die enge locahost of 192.168.0.1 af!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Zoek ff op LMHOSTS

[ Voor 60% gewijzigd door dominic op 23-08-2005 15:06 ]

Download my music on SoundCloud

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23

Nakebod

Nope.

Je geeft zelf het antwoord al, hostfile.
Waarom probeer je het dan ook niet even? :)
En als je niet weet waar de hostfile hangt: C:\Windows\System32\Drivers\Etc\

Edit: En ja, er zijn andere manieren voor, zelf een dns server op die pc draaien met een domeinnaam geconfigureerd die een verwijzing naar je localhost doet, maar in dit geval is 1 regeltje in je host file wel het makkelijkst.

[ Voor 42% gewijzigd door Nakebod op 23-08-2005 15:07 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:20
De regel
192.168.0.1 www.pietjehein.nl

toevoegen aan je c:\windows\system32\drivers\etc\hosts file, dan moet het werken. Zelfs als je geen netwerktverbinding hebt...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Nadeel van host file is dat je elk subdomein (en dus ook met en zonder www) moet toevoegen. Met een DNS kun je een wildcard maken en dan met apache en virtualhosts (of IIS) alle requests afhandelen. Dus als het 1 of 2 subdomeinen zijn is je hosts file de oplossing, als je met veel subdomeinen werkt (of dynamische) dan is een DNS server service instaleren de optie.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 17:07
bedankt allemaal! Het is al geregeld...
Het is maar 1 domein dat ik even moet vervangen... dus dat doe ik nu in de HOSTS-file.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Pagina: 1