Terminal Server client printer probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08
Hoi,

Ik heb al even wat zoekwerk op internet gedaan maar kan zo snel niets vinden. Misschien zijn hier mensen met verhelderende ideen.

Het probleem is als volgt:
Mensen verbinding vanaf huis uit met een Windows 2000 terminal server.
Ze delen hun local resources, waaronder printers, met de server zodat ze werk wat ze op de server afdrukken thuis uit kunnen printen.
Printers die in een gebruikersessie meegenomen worden hebben een dynamische naam.
Bijvoorbeeld: "Hp Laserjet 2500 on SRV03 (From NB503) in session 3."
Sommige programma's kunnen alleen maar printen naar een printershare/UNC.
Een clientprinter in een RDP sessie is niet te delen. Ik kan hier dus geen printershare van maken. Als dat wel zou kunnen moet de printershare waarschijnlijk bij elke nieuwe logon deze aangepast worden.

Iemand een idee hoe ik van zo'n client printer toch een printer share kan maken die "statisch" is?
Alvast bedankt.

Groetjes, Kwinten.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeromaNoiS op 23-08-2005 15:09 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor Terminal Server hebben we het over? Puur Windows 2000 Terminal Server, of nog aangevuld met Metaframe.

Zal lastig worden denk ik. Is het niet mogelijk om de printers van de thuisgebruikers op hun (thuis)werkplek te sharen en dan deze netwerkprinter(s) af te drukken? Via een loginscript valt dan te regelen dat de juiste gebruikers de goede printer binnen de sessie toegewezen krijgen (de gesharede printer).

[ Voor 64% gewijzigd door Question Mark op 23-08-2005 15:16 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08
Tijdens het editen van mijn post heb jij waarschijnlijk een reply gegeven. Het staat er nu namelijk wel bij ;)

Verwijderd

Thinprint!
http://www.thinprint.com/..._channel_gateway_e_19.pdf
Het is wel een prijzige oplossing :)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Begrijp ik goed uit jouwe verhaal dat met local resources de printer wordt bedoeld die bij de klant thuis staat?
Dan moet die klant zelf zijn printer delen!

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

schroevendraaier480

certified prutser

Om een client printer goed aan te kunnen sturen moeten de drivers overeenstemmen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;818758

Bij citrix is dit beter te sturen, citrix kan je driverregistratie verzorgen. Of natuurlijk het reeds geopperde thinprint.

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

schroevendraaier schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:20:
Om een client printer goed aan te kunnen sturen moeten de drivers overeenstemmen.
Dan nog heeft de TS het probleem dat de applicatie op de Terminal server naar een UNC pad (\\servername\printername) af moet drukken. Een automatische gemappede printer heeft helaas geen UNC-pad binnen een sessie.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Dan zul je die mapping zelf moeten maken. Ik kom dit ook tegen bij een klant van ons.
Wat je doet, je laat de gebruiker zijn thuisprinter sharen.
In de terminal omgeving heb je een batch bestandje voor hem gemaakt die je op zijn terminal server desktop plaatst. In dit batch bestandje map je de printer naar bv lpt1 en klaar is Kwinten

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1