[XP] executables werken niet meer na kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk op de zaak, ik heb van de ene computer een bestand naar de andere computer gezet met mijn werkstation.

Nu kan ik op de computer waar de exe en com bestanden op staan deze niet meer starten "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item".

Nu heb ik alle rechten nagekeken, die gebruiker is lokaal admin. Ik heb de data naar een FAT32 schijf gezet, geen effect.

Ook als ik de bestanden op het netwerk zet kan ik ze niet opstarten.

Ik heb de data op een losstaand windows 95 bakkie gezet (geen domein member) en overgezet naar de betreffende pc, dan werkt het nóg niet.

Als ik via CMD het bestand wil laten krijg ik ook "toegang geweigerd".

Ik heb het hele profiel verwijderd van de gebruiker, alles opnieuw ingesteld maar nog geen effect.

Kan iemand me alsjeblieft even helpen ?

Als ik als administrator inlog werkt het wél.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 23-08-2005 14:47 ]

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:10
Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:28:
Als ik als administrator inlog werkt het wél.
dit betekend toch dat de rechten niet goed zijn.

Je zou alle gebruikers(behalve admin) die er rechten op hebben eens kunnen verwijderen en vervolgens rechten opnieuw instellen.

Je kunt ook bij bestandseigenschappen -> beveiliging -> geavanceerd -> tabblad: effectieve machtegingen eens bekijken hoe de rechten er "effectief" uitzien.

Misschien zit de gebruiker in 2 groepen waarvan 1 groep "Weigeren" rechten heeft.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
borgdavile schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:02:
[...]

dit betekend toch dat de rechten niet goed zijn.

Je zou alle gebruikers(behalve admin) die er rechten op hebben eens kunnen verwijderen en vervolgens rechten opnieuw instellen.

Je kunt ook bij bestandseigenschappen -> beveiliging -> geavanceerd -> tabblad: effectieve machtegingen eens bekijken hoe de rechten er "effectief" uitzien.

Misschien zit de gebruiker in 2 groepen waarvan 1 groep "Weigeren" rechten heeft.
Nee ook zonder rechten werkt het niet. Zelfs als ik hem op een aparte fat32 disk gooi.

Het lijkt overigens ook alleen maar om DOS programma's te gaan, miscchien is hiermee iets loos.

Net heb ik even op mijn eigen PC ingelogd met de gebruikersnaam van de gebruiker met problemen. Als ik als die gebruiker inlog werkt het bij mij ook niet.

Dus aan de pc ligt het niet...

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 23-08-2005 15:35 ]

Verwijderd

Zelfs dan nog kan het aan de rechten liggen, en daar lijkt het erg op aangezien het je met het administrator account wel lukt.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Als het inderdaad alleen om DOS programmas gaat, maken die waarschijnlijk allemaal gebruik van een ander bestand dat Windows XP nodig heeft om ze op te starten, en wellicht staan daar de rechten niet van goed.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

Crusader

Arc Nature

De foutmelding Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen klinkt meer alsof je niet de programma's zelf hebt gekopiëerd, maar snelkoppelingen ervan.
Als (domein) administrator heb je ook rechten op die andere pc vanaf het netwerk, dus zou het kloppen dat je het programma dan wél kunt starten.
Ik zeg dus dat het er op lijkt dat het om snelkoppelingen gaat, het kan net zo goed wat anders zijn wat hier aan de hand is.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Crusader schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:19:
De foutmelding Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen klinkt meer alsof je niet de programma's zelf hebt gekopiëerd, maar snelkoppelingen ervan.
Als (domein) administrator heb je ook rechten op die andere pc vanaf het netwerk, dus zou het kloppen dat je het programma dan wél kunt starten.
Ik zeg dus dat het er op lijkt dat het om snelkoppelingen gaat, het kan net zo goed wat anders zijn wat hier aan de hand is.
Nee het zijn geen snelkoppelingen, ik weet echt wel hoe ik bestanden moet kopieren hoor :D

Probleem doet zit ook voor als ik de data naar een andere pc kopieer. Heel vaag.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

Crusader

Arc Nature

Je kwam ook niet dom over ofzo ;)
Maar niet geschoten is altijd mis...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:14:
Als het inderdaad alleen om DOS programmas gaat, maken die waarschijnlijk allemaal gebruik van een ander bestand dat Windows XP nodig heeft om ze op te starten, en wellicht staan daar de rechten niet van goed.
Is helemaal geen slechte opmerking. :*)
Maakt je dos -programma misschien gebruik van andere bestanden (configuratie / database oid?) of van windowsbestanden die normaal gesproken alleen door een beheerder te gebruiken zijn?

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Wellicht dat dit helpt:

Laten we zeggen je bestanden waar het om gaat staan in map X op de computer waar net de bestanden heen gekopieerd zijn. Ik ga er vanuit dat de doel PC hier NTFS hanteert.

1. Als Administrator inloggen.
2. Vraag de properties van map X op
3. Kies vervolgens Security.
4. Kies Advanced.
5. Ga naar het tabje [i[Owner[/i].
6. Selecteer daar in het change owner to deel Administrators of Administrator.
7. Vink onderaan Replace owner on subcontainers and objects aan.
8. Kies OK, je komt nu terug in Security
9. Kies weer Advanced
10. Blijf in het 1e Permissions tabje
11. Click Inherit from parent the permission entries... uit.
12. Er komt nu een dialoog, kies hier Remove, dit verwijdert de geinheritte rights.
13. Click net zo lang op de knop Remove onder de lijst tot de hele permission entries lijst leeg is.
14. Click Inherit from parent the permission entries... aan.
15. Kies OK om uit het properties scherm te gaan.

16. Ga terug naar het Security scherm van Map X
17. Geef de user waarmee je de bestanden wil uitvoeren even Full Control op map X.
18. Log in als die user en probeer een .exe te starten.

[ Voor 17% gewijzigd door Zyphrax op 23-08-2005 23:29 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:08:
[...]

Is helemaal geen slechte opmerking. :*)
Maakt je dos -programma misschien gebruik van andere bestanden (configuratie / database oid?) of van windowsbestanden die normaal gesproken alleen door een beheerder te gebruiken zijn?
't gekke is dat het op andere computers ook gebeurd. Ze zijn gewoon lokaal admin dus dat klopt niet. Heel raar.

Kan het een XP probleempje zijn? De vorige windows die er op stond was windows 2000, pc is met XP geinstalleerd na een schijfcrash (disk vervangen).

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 25-08-2005 13:01 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

iets met autoexec.NT file (staat in de windows dir) ? (het gaat om 16 bits dos programma's die niet draaien). of _default.pif?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1