Toon posts:

Actieve computers in netwerk loggen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zoek een programma waarmee je gegevens van computers die in het windows netwerk kunt opvangen en dan bijvoorbeeld de pc kan uitschakelen, of de processon die er op draaien kan laten stoppen.
En die weergeeft wat de uptime is, cpu verbruik, geheugen etc.

De functie uitschakelen is een vereiste.

Ik kan op de clients (waarvan ik de info wil zien) programma's installeren dus dat is geen probleem, en de ontvanger (pc die 24/7 aanstaat) ook.

Kheb gezocht maar vind maar weinig, of alleen maar 1 van deze diensten.

(allemaal win xp pro)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 14:12 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Remote desktop? VNC?
Of wil je vanuit een script-omgeving meerdere computers gelijktijdig kunnen benaderen?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:45:
Remote desktop? VNC?
Of wil je vanuit een script-omgeving meerdere computers gelijktijdig kunnen benaderen?
Ja, ik hoef geen beeld te zien, vnc en alles is allemaal wel geinstalleerd.
Ik wil gewoon als het mogelijk is, een lijstje weer gegeven op het scherm van m,n pc wat altijd aan is, waarop ik kan zien welke pc aan is en welke processen er draaien etc. Processor percentage en geheugen etc,
En de mogelijkheid om ze uit te zetten.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 09:05
Dit is een mooie site met voorbeelden hoe je het met scripting voor elkaar kunt krijgen. Icm ping en shutdown commando's moet het lukken zo (met een beetje scripting ervaring ;) ).

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Monitormagic kan dit allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben benieuwd. Ben hem aan het downloaden.
Kost gelukkig maar 499 euro dus eerst maar een trial :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:25:
[...]

Ok, ben benieuwd. Ben hem aan het downloaden.
Kost gelukkig maar 499 euro dus eerst maar een trial :P
Per server / werkstation helaas :(

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Er zit al een hele reeks commando's standaard in Windows ingebakken. Denk dan aan tasklist, taskkill en shutdown. Daar kan je al erg veel mee doen. Ik weet zo niet of er standaard al tools zijn waarmee je het CPU verbruik en de uptime kan bekijken.

edit:

Je kan dus ook de uptime en weet ik wat nog meer bekijken door het commando systeminfo.

Dus:

• tasklist voor een lijst met alle draaiende taken
• takkill om een proces af te sluiten
• shutdown om de computer af te sluiten
• systeminfo voor alle informatie over het systeem

Voor de uptime doe je bijvoorbeeld "systeminfo | Find "Up Time"

:)

[ Voor 49% gewijzigd door the_shadow op 24-08-2005 12:28 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:24:
Er zit al een hele reeks commando's standaard in Windows ingebakken. Denk dan aan tasklist, taskkill en shutdown. Daar kan je al erg veel mee doen. Ik weet zo niet of er standaard al tools zijn waarmee je het CPU verbruik en de uptime kan bekijken.

edit:

Je kan dus ook de uptime en weet ik wat nog meer bekijken door het commando systeminfo.
WMI biedt ook een legio aan mogelijkheden. Je zal dan wel het een en ander in elkaar moeten scripten om een pc uit te schakelen als er teveel cpu kracht gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:24:

edit:

Dus:

• tasklist voor een lijst met alle draaiende taken
• takkill om een proces af te sluiten
• shutdown om de computer af te sluiten
• systeminfo voor alle informatie over het systeem

Voor de uptime doe je bijvoorbeeld "systeminfo | Find "Up Time"

:)
Maar ik wil het kunnen zien zonder dat ik de pc waarvan ik het wil zien (via het netwerk dus) moet storen.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 09:05
8)7 Hoe wil je dat doen? Op een gegeven moment moet je ze toch juist 'storen' om die gegevens op te halen?

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Kijk anders eens op de site van sysinternals kun je heel wat gratis tools downloaden :+ voor het afsluiten bv psshutdown
Zijn ook makkelijk in een script te verwerken

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:07:
[...]

Maar ik wil het kunnen zien zonder dat ik de pc waarvan ik het wil zien (via het netwerk dus) moet storen.
Het is onmogelijk om van een computer te zeggen wat z'n cpu load is, zonder dat aan die computer te vragen. Jij kan toch ook niet zonder hulp van een klok zeggen hoe laat het is of zonder naar een computer te kijken zeggen of hij aan staat?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Monitoren van de omgeving kun je ook met Nagios. (http://www.nagios.com). Ze kun je ook nog een history bijhouden. Er is en Linux en Windows versie van tegenwoording. (volgens mij)

zie http://www.nagios.org/about/screenshots.php voor de screenshots.

Op je Windows machine installeer je dan een agent. Hierin kunnen gewoon WMI scripts worden opgenomen. Een van je WMI-scrips kan natuurlijk een shutdown zijn die je dan vanaf je server kunt aftrappen. Of een WMI script die een specifieke Service restart/stop/start op bepaalde tijden.

Ik heb het zelf al tijden draaien. Ook een script die mijn virusscanner start als deze per ongeluk wordt uitgeschakeld. Elke 5 min word het gecontroleerd.

PS: Nagios is gratis. Niet geheel onbelangrijk voor een tweaker.

[ Voor 72% gewijzigd door bolke op 25-08-2005 08:22 ]

http://www.hroling.nl

Pagina: 1