Toon posts:

[VB.NET] Resultaat command-line in textbox zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me echt niet :)

Ik wil dus de "resultaten" van een commandline based programma (in mijn geval par2command.exe) in een textbox plaatsen. Ik heb zelf alleen geen flauw idee hoe :?

Ik heb op google gezocht naar "vb.net command-line" en meerdere varianten, maar dan krijg ik helaas alleen maar resultaten van hoe ik een command-line based programma in vb.net maak :)

Verwijderd

Do you feel lucky?
google

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Een console applicatie start je net zo op als een gewone applicatie. En om dat in een textbox te zetten zal je zijn output af moeten vangen.

Dus ga eens zoeken hoe je in .net een andere applicatie kan uitvoeren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Het starten van een programma is makkelijk: Shell("program.exe") zo uit mijn hoofd.

Maar hoe krijg ik dan bijvoorbeeld de resultaten van "ping 127.0.0.1" in een textbox? Dat is mijn werkelijke vraag :)

Verwijderd

Makkelijkste manier :
- Uitvoer naar tekstbestand laten zetten
- tekstbestand inlezen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 20:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, en het antwoord daarop is keurig te vinden in de google resultaten van Mark.Platvoet. Lees voor je hier weer een topic opent, nu eens even de quickstart en beleid door. We verwachten hier van je dat je iets meer doet dan alleen een vraag plempen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.