Pc geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het probleem:
Als ik mijn pc aanzet spint de harddisk gewoon op. Deze ratelt ook gewoon.
Maar na zo'n 10 seconden begint de pc-speaker te piepen.
Ook krijg ik geen beeld, ook niet met een PCI videokaart erin.
Dit is nu sinds ik mijn pc uit mijn kast heb gehaald om schoon te maken.

Al geprobeerd:
PCI-videokaart eruin zetten: Zelfde resultaat
Booten met enkel Moederbord, CPU (+fan), geheugen en hd: geen resultaat
Booten met videokaart erbij: geen resultaat

Specs:
Biostar M7VKA Moederbord (version 1.0) (Award BIOS)
128mb Hyundai SD-ram geheugen
1ghz AMD Athlon Thunderbird CPU
Nvidia GeForce 2 MX 32mb ram videokaart
Seagate U5 30gb Harddisk
235 Watt voeding ( is altijd genoeg geweest)

Wat opvalt is dat de south-bridge heel erg warm wordt.
Die is veel sneller gloeiend heet dan de CPU of North-bridge.

Weet iemand wat hier fout zit? Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Wat voor piepjes?

Piepjes geven aan dat er iets goed mis is met de PC, het soort geeft aan in welke richting je het moet zoeken. (Herhalend zelde piepje is meestal geheugen probleem bijvoorbeeld)

• Drawer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:34:
Wat voor piepjes?

Piepjes geven aan dat er iets goed mis is met de PC, het soort geeft aan in welke richting je het moet zoeken. (Herhalend zelde piepje is meestal geheugen probleem bijvoorbeeld)
Ik kan de piepjes niet goed ondescheiden omdat mijn pc-speaker beetje gaar is geworden, maar volgende mij is het wel steeds hetzelfde piepje.

Geheugen is 10x opnieuw aangedrukt en gecontroleerd of het goed zit en het zit echt stevig aangedrukt. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11

Barrycade

Through the...

Kijk even op de FAQ van dit forum onderwerp. Link

Of als je dat nog kan vinden (en anders op i-net) in je handleiding van je moederbord wat de piepjes betekenen. Maar zoals je in de FAQ kan vinden zal het wellicht betekenen dat je moederbord helaas is overleden. Of heb je bij het schoonmaken ook de binnenkant van de pc schoongemaakt? Dan kan je ergens kortsluiting hebben gemaakt door bv een stekkertje er schuin in te steken.

• Drawer
  • Niet online
littlejoannes schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:42:
Kijk even op de FAQ van dit forum onderwerp. Link
Of heb je bij het schoonmaken ook de binnenkant van de pc schoongemaakt? Dan kan je ergens kortsluiting hebben gemaakt door bv een stekkertje er schuin in te steken.
Ja, heb de binnenkant gedaan.
Heb alle stekkertjes al zo'n 5x opnieuw gedaan.

Heb net m'n SD-ram kunnen testen in een oude 166mhz bak met standaard 32mb ram (nog ouder dan SD-ram) heb mijn plankje erbij geprikt maar hij gaf daar nog steeds 32mb aan. Kan natuurlijk ook zijn omdat ie dat niet aankan (zoveel ram) of omdat er 2 soorten door mekaar zitten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Zitten alle mobo-voetjes wel weer goed, dat het mobo dus geen kortsluiting maakt met de kast? Haal hem eens uit de kast en start dan nog eens.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk in de manual van je moederbord wat de piepjes betekenen. Of zoek op internet wat de award beep codes betekenen. Sdram testen in een moederbord met (naar alle waarschijnlijkheid dan) EDO geheugen gaat niet werken ;)
Loop stap voor stap de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en als je er dan niet uitkomt kan je nog een keer proberen een topic te starten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.