Hier op mijn werk werken we met een workflowsysteem met tickets. Elke ticket heeft een date_opened en een date_closed veld. Nu heb ik een koppeling met Access gemaakt en daarin wil ik graag door middel van een query per dag kunnen zien hoeveel tickets geopend zijn. Maar tickets kunnen meerdere dagen open zijn, dus soms moet een record meerdere keren worden geteld. Ik kom er maar niet uit hoe dat met SQL zou moeten. Alleen iets met de date_opened is makkelijk te doen met een groupby maar ik wil dus dat het record bij elke datum erbij wordt geteld waarop het ticket nog open was.
Om het nog iets moeilijker te maken wil ik dat ook data waarop geen tickets open zijn worden weergegeven. Daarom heb ik een tweede tabel (datum) met alle dagen van het jaar (in een kolom). En dan wil ik van de eerste tot de laatste van de maand zien hoeveel tickets er elke dag open waren. Dus per dag in de tabel datum het aantal tickets open geteld uit de tabel tickets.
Ik wil dus ongeveer zoiets als hieronder:
1-8-05 30
2-8-05 50 (bijvoorbeeld 10 nieuwe tickets geopend erbij en 10 van gisteren niet geclosed)
3-8-05 72
4-8-05 40
5-8-05 51
etc. tot einde van de maand
Thanks for any help
Om het nog iets moeilijker te maken wil ik dat ook data waarop geen tickets open zijn worden weergegeven. Daarom heb ik een tweede tabel (datum) met alle dagen van het jaar (in een kolom). En dan wil ik van de eerste tot de laatste van de maand zien hoeveel tickets er elke dag open waren. Dus per dag in de tabel datum het aantal tickets open geteld uit de tabel tickets.
Ik wil dus ongeveer zoiets als hieronder:
1-8-05 30
2-8-05 50 (bijvoorbeeld 10 nieuwe tickets geopend erbij en 10 van gisteren niet geclosed)
3-8-05 72
4-8-05 40
5-8-05 51
etc. tot einde van de maand
Thanks for any help