Toon posts:

Ene pc ziet andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt op de ene pc (beide xp pro) kan ik de andere niet vinden onder mijn netwerklocaties, de mappen van zichzelf ziet hij wel. Op de andere kan ik echter wel alles doen en staat hij gewoon onder netwerklocaties. Ff benaming voor beide pc's PC1 is niet goed werkende, ziet alleen zich zelf. Pc2 wel goed werkende ziet zichzelf en pc1.

Nu kan ik met pc1 gaan zoeken naar pc2 en die vind hij ook, zodra ik er echter toegang tot wil verkrijgen. Zegt hij je hebt niet de juiste machtiging enz. Nog vreemder vind ik dat als ik met een andere account op pc1 inlog, hij zichzelf ook niet meer ziet. Hij zegt dan dat hij zelfs al geen toegang meer heeft tot de werkgroep.

Heb al meerdere topics doorgelezen zonder oplossing, iemand een idee?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 16:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik zou zeggen firewall nog aan staan?
zo ja zet deze uit, en kijk of je kan pingen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
firewall staat uit

pingen lukt niet

zo toch?

ping 192.169.1.103 (pc2)
ping 192.168.1.101 (pc1)

beide lukt niet op pc2
bij pc1 ( wat ik niet had verwacht) kan ik wel pingen naar pc2, maar niet naar zichzelf

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 15:14 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 16:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

hoe ziet je netwerk er verder nog uit?
cross cable of 2 x straight en een switch

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
een router met dhcp, voor de rest alles draadloos

2x linksys wmp54g kaartjes
linksys wrt54g

kleine update nu heeft pc2 hetzelfde probleem, terwijl ik dus niks heb gedaan...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:18 ]

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 18:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:08:
firewall staat uit

pingen lukt niet

zo toch?

ping 192.169.1.103 (pc2)
ping 192.168.1.101 (pc1)

beide lukt niet op pc2
bij pc1 ( wat ik niet had verwacht) kan ik wel pingen naar pc2, maar niet naar zichzelf
is die 9 een typfoutje anders zou je bijna gaan denken aan het verkeerde subnetmasker.

kan je wel internetten enz op beide pc's? wat je ook eens kan proberen is vanuit pc 2 het volgende commando uitvoeren tracert 192.168.1.101 en op pc 1 hetzelfde commando maar dan natuurlijk met andere adressen.

succes

erik
ping 192.169.1.103 (pc2)
ping 192.168.1.101 (pc1)

Verwijderd

Topicstarter
idd typfoutje moet natuurlijk de 8 zijn. ik heb wel gewoon internet jah. Maar zal ff kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
wat zou dat tracert precies moeten doen?

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Heb je toevallig een rare Gateway ingesteld staan? Als je een verkeerd Gateway adres invult, dan komen je pakketjes nergens uit :)

Probeer eens bij beiden PC's handmatig de IP adressen in te stellen. Dus:

PC1
IP: 192.168.1.101
SubN Masker: 255.255.255.0
Gateway: leeg
DNS adrs 1: leeg
DNS adrs 2: leeg

PC2
IP: 192.168.1.103
SubN Masker: 255.255.255.0
Gateway: leeg
DNS adrs 1: leeg
DNS adrs 2: leeg

Als je nu niet van PC1 naar PC2 kan pingen en visa versa. Dan heb je:
- Een firewall aanstaan die ICMP pakketten tegenhoudt (vergeet ook Windows Firewall niet bij XP SP2)
- Een wireless netwerk dat niet goed functioneert (gebruik je WEP, zo ja, goede key?)
- Slecht bereik met je wireless access point?

Tracert kan je zien als een soort van intelligente ping. Deze laat de knooppunten zien (bijv. de routers die hij tegenkomt) om bij het ipadres te komen wat je opgeeft. Tracert staat dan ook voor trace route.

[ Voor 26% gewijzigd door Zyphrax op 23-08-2005 23:55 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel naar beide pingen, alleen tracert doet het niet. Misschien dat dat komt omdat me internet het dan ook niet doet?

Wat voordering gemaakt ik kan op beide computers via de zoekoptie de ander vinden. Alleen krijg ik weer te zien u heeft niet de juiste machtiging.......

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Niet de juiste machtiging komt omdat je wachtwoorden en/of gebruikersnamen niet kloppen... Hoe is de signaalsterkte van beide machines? Lukt het wel als je de beveiliging van je wifi uitschakelt?

• nielsAD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 11:52
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:16:
Wat voordering gemaakt ik kan op beide computers via de zoekoptie de ander vinden. Alleen krijg ik weer te zien u heeft niet de juiste machtiging.......
dat heb ik ook gehad...

dan heb je waarschijnlijk niets gedeeld (een map).
Dus deel op een pc een map (Mijn documenten) en kijk of het nu wel lukt

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Als je op beide machines een user aanmaakt met dezelfde username en hetzelfde wachtwoord, dan zal windows proberen direct onder de user the authenticeren. Wellicht dat het dan wel lukt.

Voor optimale communicatie/authenticatie is een domein aan te raden, maar misschien gaat dat voor jouw thuis situatie iets te ver...

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Pagina: 1