je hebt alltijd gelijk, ook als je weet dat je ongelijk hebt
Ja dat kan 
PHP:
Bron
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #Global Namespace $test = '123'; $document_root = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; testme(); testme2(); function testme() { echo $GLOBALS['test'] . "<BR />\n"; echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "<BR />\n"; } function testme2() { global $test; echo $test . "<BR />\n"; } |
[ Voor 28% gewijzigd door glashio op 23-08-2005 13:25 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik kan je vraag op 2 manieren interpreteren.
1. Je wilt een variabele zetten en deze in andere pagina's nog uit kunnen lezen. In dit geval gebruik je inderdaad sessions.
2. Je wilt gewoon globale variabelen die je eenmaal kunt zetten (config) en die overal tot je beschikking hebben. In dit geval kun je natuurlijk gewoon een config include maken die je overal ingooit.
1. Je wilt een variabele zetten en deze in andere pagina's nog uit kunnen lezen. In dit geval gebruik je inderdaad sessions.
2. Je wilt gewoon globale variabelen die je eenmaal kunt zetten (config) en die overal tot je beschikking hebben. In dit geval kun je natuurlijk gewoon een config include maken die je overal ingooit.
Er is in php geen application scope. Je hebt alleen pagescope en session scope. Application scope kun je evenaren door je variabele te declareren in een bestand dat je overal in include, maar deze var is dan 'read only'. Het wijzigingen in deze variabele gelden alleen voor de page scope.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik denk dat die laatste optie van Bosmonster inderdaad de beste is voor wat ik wil. Thanks voor de tips! 
/edit en jij ook Janoz voor je addendum
/edit en jij ook Janoz voor je addendum
[ Voor 18% gewijzigd door Plux op 23-08-2005 13:57 ]
je hebt alltijd gelijk, ook als je weet dat je ongelijk hebt
Pagina: 1