[ubuntu] sd card reader toshiba sp m30

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een toshiba sp m30 met een interne sd card reader. op de laptop staat de nieuwste release van ubuntu. nu vroeg ik me af of deze sd card reader ook aan de praat te krijgen is.

lspci geeft het volgende aan:
0000:02:0d.0 System peripheral: Toshiba America Info Systems SD TypA Controller (rev 05)

echter in dmesg komt er niets voor over de card reader. verder is er op internet wel het een en ander te vinden maar nergens iets dat op een oplossing lijkt. wel heb ik een keer een melding gezien dat er proprietary drivers voor gemaakt zijn door toshiba echter alleen maar voor windows. weet iemand of dit zo is, of heeft iemand ervaringen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 13:31 . Reden: spellingscheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:09:
ik heb een toshiba sp m30 met een interne sd card reader. op de laptop staat de nieuwste release van ubuntu. nu vroeg ik me af of deze sd card reader ook aan de praat te krijgen is.

lspci geeft het volgende aan:
0000:02:0d.0 System peripheral: Toshiba America Info Systems SD TypA Controller (rev 05)

echter in dmesg komt er niets voor over de card reader. verder is er op internet wel het een en ander te vinden maar nergens iets dat op een oplossing lijkt. wel heb ik een keer een melding gezien dat er proprietary drivers voor gemaakt zijn door toshiba echter alleen maar voor windows. weet iemand of dit zo is, of heeft iemand ervaringen?
Ik heb zelf een SP2100, ook van Toshiba met CR. Je kan je zoektocht beter staken, er zijn zover mij bekend nooit drivers voor gemaakt. Ik heb er zelf een paar dagen mee lopen klooien, maar ik heb echt niets kunnen vinden (hetgeen ik nog steeds erg jammer vind).