Connectie met Database (mdb) vanaf andere site maken.

Pagina: 1
Acties:

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb verschillende pagina's waar een database in Acces 2000 achterzit.
Wil daarom graag 1 admin paneel om vanuit daar alles toe te voegen of wijzigen in de databases van deze sites.

Probleem is dat ik niet connectie kan maken met een Acces Database vanaf de andere sites(alle sites zijn gehost 1 bedrijf).

dbconnection.inc.asp:
<%
set ObjConn = server.createobject("adodb.connection")
ObjConn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=d:\internet\root\www\website\data\database1.mdb;"
%>

Dit werkt uiteraard niet, hoe kan ik wel verbinding maken met een DataBase uit een andere website.

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:41
Je hebt waarschijnlijk geen lees/schrijf-rechten
Vraag dit gewoon aan bij je hostingbedrijf.

• DizzyWeb
  • Laatst online: 21:54

DizzyWeb

Ondertiteld

Eerste dat in mij op komt is ODBC.

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Tijsje schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:33:
Je hebt waarschijnlijk geen lees/schrijf-rechten
Vraag dit gewoon aan bij je hostingbedrijf.
Er zitten schrijfrechten op, via de tijdelijke admin op de site zelf is alles te Updaten, Deleten, Toevoegen etc.. Alleen via een andere website connectie-maken met deze database werkt niet....

Open DataBase Connectivity is een oplossing, ben er alleen niet bekend mee. Werkt dit bijna hetzelfde als een normale connectie?
Of heb je een voorbeeldscript?

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Verwijderd

Access is een file-based database. De enige manier om de database direct te delen is door een file share te gebruiken. Als dat niet kan, houdt het snel op. ODBC kan dit mijns inziens niet oplossen.

De enige optie die je hebt is om de gegevens uit de database via een software-interface beschikbaar te maken. webservices zijn daarvoor een goede optie. Dat is echter geen eenvoudig onderwerp, dus lees je eerst goed in. Met google zijn er vats wel wat goede tutorials te vinden.

HTH :)

• Tijsje
  • Laatst online: 08:41
Edwins1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:39:
[...]

Er zitten schrijfrechten op, via de tijdelijke admin op de site zelf is alles te Updaten, Deleten, Toevoegen etc.. Alleen via een andere website connectie-maken met deze database werkt niet....

Open DataBase Connectivity is een oplossing, ben er alleen niet bekend mee. Werkt dit bijna hetzelfde als een normale connectie?
Of heb je een voorbeeldscript?
Toch vermoed ik dat er gewoon via ntfs rechten opzitten.
Anders zou het gewoon moeten werken zolang het op dezelfde server draait.

Verwijderd

Tijsje schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Toch vermoed ik dat er gewoon via ntfs rechten opzitten.
Anders zou het gewoon moeten werken zolang het op dezelfde server draait.
Tenzij zijn webhoster een slecht beveiligingsbeleid heeft moet het natuurlijk niet mogelijk zijn dat vanaf website A een file in de directory van website B geopend kan worden. Anders zouden andere klanten net zo goed jouw database kunnen lezen.
Pagina: 1