[premiere] Vervorming probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Beste tweakers!

Ik heb een probleem met Adobe Premiere Pro 1.5.
Als ik de film heb ge-edit en wil exporteren naar een film bestand, komt er een rare soort vervorming in het beeld. De vervorming zorgt voor een onrustig beeld. Zo worden rechte lijnen ook plotseling verticaal golvende lijnen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb al verschillende codecs gebruikt, maar niks werkt. De film moet op een DVDtje gebakken worden.

Deel ook je ervaringen m.b.t. Premiere (of vergelijkbaar programma) in dit topicje :)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:08
Welk formaat is je originele materiaal, en zie je 't ook bij titels / graphics?

Om naar DVD te branden kan je het best de ingebouwde export->'Adobe Media Encoder' gebruiken en kiezen voor MPEG2-DVD codec. Wellicht zit je probleem daar in de interlacing of framerate. Kijk eens of het uitmaakt of je je frame rate of field order aanpast.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Wat voor materiaal is het, snel bewegende beelden of redelijk rustige 'shoots' ??

Ik heb recentelijk wat eigen opnames richting DVD 'verbannen' wat uit opnames vanuit een auto en gewoon uit de hand geschoten materiaal bestond (Muiderslot en omgeving). Het materiaal vanuit de auto is lastig ivm ongecontroleerde bewegingen en daar zie je dan ook wel wat artefacten. Deze zijn echter niet super irritant. Het andere materiaal is probleemloos. Opnames komen vanaf een Sony DV-cam en gaan mbv IEEE1394 oftwewel FireWire de pc in.

Wat mij opviel is dat de Adobe 'Export to DVD' optie van Premiere 1.5 een belabberd resultaat geeft (mijn bescheiden mening) als het gaat om het coderen van de film. Artefacten als blokkerigheid en verkleuringen waren volop aanwezig maar ook de algehele kwaliteit vd film was slecht.
Uiteindelijk heb ik de opnames als DV richting de hardeschijf weg laten schrijven en heb ik mbv TMPGEnc de DV file tot ca 4.5 GB gecomprimeerd. Dit was grofweg een nachtje rekenen voor de pc in de .sig, maar geeft wel een goede kwaliteit film. Als ik me niet vergis heb ik mbv DVDLab er een simpel menu bij gemaakt en her en der wat hoofdstuk markers ingezet (zit nu op t werk en zou op de editing pc moeten kijken wat ik exact gebruikt heb).

Voor de hobbyisten als ik ( zij die zo nu en dan wat editten) is http://www.doom9.org/ je steun en toeverlaat als t om guides en software gaat, maar 't is ook fijn/leuk om te lezen wat er binnen GoT zoal gebeurd op DV gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door Pantagruel op 23-08-2005 12:46 . Reden: Herkomst materiaal vermeldt ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Het zijn 3D renders en stilstaande beelden waarop bussen te zien zijn. Deze zijn ook stilstaand.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zou je een screenshotje kunnen plaatsen van voor en na zeg maar; dat is wat lastig, want vaak laat mpg zich niet zomaar grabben of printscreenen, maar zou je het toch kunnen proberen?

desnoods laad je het weer terug in premiere en dumpt een bmp; ik kan er eigenlijk alleen wat zinnigs over zeggen als ik het zie namelijk. Ik ben het volgens mij nog niet tegen gekomen :/

Stoer; Marduq

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Veelgezien probleem is op dit gebied de interlacing, in premiere heb je filters die dat (redelijk) kunnen ondervangen, volgens mij is dat je probleem. Zoek in Premiere help naar "interlace" of "deinterlace" en je bent denk ik al een stuk verder.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

"rechte lijnen die schuine golvende lijnen" worden klinkt niet als interlacing, maar het zou inderdaad kunnen; daarom wil ik dus ook even die screenshotjes zien ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1