sorry voor de lange post maar tmoest er even uit
Dit is niet alleen voor videokaarten het geval hoor... gewoon een eigenschap van webwinkels, en een onderdeel van de strategie waardoor webwinkels ook voor lage prijzen hun produkten aan kunnen bieden. Voorraad houden kost geld, veel geld.. dus door kleine voorraden en minder personeel dan "normale" winkels weten webwinkels hun prijzen laag te houden.
Veel webwinkels hebben geen voorraad. Zaken dertegen die zowel physiek als online een zaak hebben hebben vaak wel voorraad! Maar zelfs dat kan krap zijn, ICT-traders hier bijvoorbeeld is niet de grootste en voorraad zal ook niet groot zijn. Informatique dertegen... die hebben een gigantische voorraad, met .. sommige populaire artikelen die soms er niet zijn.
Voorraad kost geld...
Voorraad kost geld...
There is no place like ::1
Alternate heeft geloof ik ook een aardige voorraad, maar veel webwinkels bestellen pas bij hun leverancier als ze een bestelling binnen hebben. Als er nu een paar zijn met dezelfde leverancier, en je kaart is daar uitverkocht dan stop het dus bij alle winkels...
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Alternate zal best een aardige voorraad hebben, gezien de omvang van hun magazijn achter de aanzienlijk grote winkel
Ik ben ook niet al tevreden over de voorraden van hun produkten en heb bijvoorbeeld twee maanden moeten wachten op mijn Diamond Razorback special edition, tot ik te horen kreeg dat ze deze muis helemaal niet meer zouden leveren.
Het beste is om deze commentaar bij het bedrijf te submitten op tweakers.net, een topic over elk bedrijf openen heeft daarin weinig zin.
Het beste is om deze commentaar bij het bedrijf te submitten op tweakers.net, een topic over elk bedrijf openen heeft daarin weinig zin.
Ik heb dat ook altijd. Vooral bij producten die scherp geprijst zijn (logisch, is veel vraag naar). En in jouw geval is die X800 AGP nu in de uitverkoop (het is een verouderde kaart) voor een hele aantrekkelijke prijs waardoor veel mensen hem willen hebben. Ik heb dat ook regelmatig omdat ik ook niet altijd het nieuwste van het nieuwste koop en afwacht tot de prijzen dalen. Je moet gewoon een beetje geluk hebben dat je er op tijd bij bent.
Maar ook bij normale winkels werkt het zo. Als iets goedkoop is komen mensen er als aasgieren op af. vorige week was er nog een aanbieding bij Kruidvat voor een goedkope motorola GSM. Toen ik de folder in de bus kreeg ben ik meteen naar Kruidvat gegaan, maar het ding was allang uitverkocht
Paar jaar geleden ook es 's ochtends in rij gestaan bij de Aldi (hoe pauper) voor een goedkope laptop met goede specs. Ik was de vijfde in de rij en ze bleken maar 4 laptops op voorraad te hebben
Verder bij webwinkels ga ik er standaard al vanuit dat het niet op voorraad is. Ik mail altijd eerst of het direct leverbaar is (ook al staat op de site een voorraadindicatie). Ook als ik wat extra dingen erbij bestel (kabeltjes, fans enzo) vermeld ik altijd duidelijk dat ik die extra dingen alleen wil als het op voorraad is, omdat anders mn hele order erdoor vertraagd wordt.
[edit] sorry indien mijn verhaaltje offtopic is, d8 dat het in SG stond (staat nu in VB op moment van tikken).
Maar ook bij normale winkels werkt het zo. Als iets goedkoop is komen mensen er als aasgieren op af. vorige week was er nog een aanbieding bij Kruidvat voor een goedkope motorola GSM. Toen ik de folder in de bus kreeg ben ik meteen naar Kruidvat gegaan, maar het ding was allang uitverkocht
Paar jaar geleden ook es 's ochtends in rij gestaan bij de Aldi (hoe pauper) voor een goedkope laptop met goede specs. Ik was de vijfde in de rij en ze bleken maar 4 laptops op voorraad te hebben
Verder bij webwinkels ga ik er standaard al vanuit dat het niet op voorraad is. Ik mail altijd eerst of het direct leverbaar is (ook al staat op de site een voorraadindicatie). Ook als ik wat extra dingen erbij bestel (kabeltjes, fans enzo) vermeld ik altijd duidelijk dat ik die extra dingen alleen wil als het op voorraad is, omdat anders mn hele order erdoor vertraagd wordt.
[edit] sorry indien mijn verhaaltje offtopic is, d8 dat het in SG stond (staat nu in VB op moment van tikken).
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 23-08-2005 16:28 ]
Pagina: 1