[wireless] Clients kunnen niet constant connecten.

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 11:56
Zit hier met een probleem waar ik niet uitkom.

Situatie :

We hebben bij ons gebouw een noodgebouw die voorzien moest worden van netwerk en internetmogelijkheden.
Dit hebben we gedaan dmv een kabel te trekken naar het noodgebouw en daar alles via wireless te doen via een Wireless Router van sitecom 140G.
Het zijn ongeveer 35 clients en het werkte eventjes perfect, maar vandaag wil je met het netwerk connecten en dat doet hij dus gewoon niet.
Haal je de stroom van de router eraf en er weer op en hoppa hij doet het weer voor 5 minuten. Op bepaalde clients.

Weet iemand wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn?

Het zijn btw allemaal Xp clients met dezelfde netwerk pci kaartjes(sitecom)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik snap ten eerste al niet waarom je sitecom in een bedrijven omgeving gaat gebruiken maar ok... Is er misschien een andere firmware versie beschikbaar voor dat jochie? Zo ja, meteen updaten!

• henkyyyyyyy
Mishmash schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:46:
Ik snap ten eerste al niet waarom je sitecom in een bedrijven omgeving gaat gebruiken maar ok... Is er misschien een andere firmware versie beschikbaar voor dat jochie? Zo ja, meteen updaten!
Het is geen bedrijf maar een school die hebben niet echt een hoog budget voor dit soort dingen.
Er staat al de laatste firmware op.

• Mishmash
Wat voor beveiliging gebruik je? als je die eraf haalt, werkt het dan langer?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

IK heb wel eens dezelfde problemen gehad alleen dat was met Linksys, ik had ook de nieuwste firmware. Probeer gewoon een andere versie de een na laatste bijvoorbeeld.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• henkyyyyyyy
Beveiliging eraf gehaalt , zelfde probleem!

Verwijderd

denk je echt dat je ongelimiteerd aantal clients kan verbinden?

Het valt me nog mee dat je er 35 aan kreeg.. de meeste houden op bij 20/25

edit: koop een zelfde AP bij en zet hem in repeater mode...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 12:57 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:12:
Zit hier met een probleem waar ik niet uitkom.

Situatie :

We hebben bij ons gebouw een noodgebouw die voorzien moest worden van netwerk en internetmogelijkheden.
Dit hebben we gedaan dmv een kabel te trekken naar het noodgebouw en daar alles via wireless te doen via een Wireless Router van sitecom 140G.
Het zijn ongeveer 35 clients en het werkte eventjes perfect, maar vandaag wil je met het netwerk connecten en dat doet hij dus gewoon niet.
Haal je de stroom van de router eraf en er weer op en hoppa hij doet het weer voor 5 minuten. Op bepaalde clients.

Weet iemand wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn?

Het zijn btw allemaal Xp clients met dezelfde netwerk pci kaartjes(sitecom)
Sitecom is een brak merk - moet je niet gebruiken in omgevingen waarvan je verwacht dat het altijd werkt. (ongeacht je budget).
Als je wilt dat het altijd werkt, moet je het simpelweg niet wireless doen. Wireless is om te beginnen al 1 grote speeltuin van gekken met audio/video/lan verbindingen, je mag in je handjes knijpen als dat uberhaubt werkt met 35 clients (en die 35 is een aantal waarvan m'n mond openvalt.)
Als je iets in de goede richting wilt doen, koop je in ieder geval een accesspoint van een gerenomeerd merk. Maar zelfs dat geeft je geen enkele garantie dat het langer dan 5 minuten werkt.
Wellicht bedenkt de huidige access point dat ie een ander kanaal kiest vanwege storing oid en dat de clients dat niet doorhebben.

De echte oplossing: leg UTP kabel naar elke client.

Edit: 35 clients kan volgens mij helemaal niet op 1 router - no wonder dat het niet of nauwelijks werkt.
Probeer maar eens met 35 clients gelijkertijd een bestandje te kopieeren. Ik weet vrijwel zeker dat er heel veel zijn die het niet doen, en diegene die het wel doen gaan heeeeeeeeel laaaaannnnggggzzzaaaaammmm

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 24-08-2005 12:59 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:57:
[...]

Sitecom is een brak merk - moet je niet gebruiken in omgevingen waarvan je verwacht dat het altijd werkt. (ongeacht je budget).
Als je wilt dat het altijd werkt, moet je het simpelweg niet wireless doen. Wireless is om te beginnen al 1 grote speeltuin van gekken met audio/video/lan verbindingen, je mag in je handjes knijpen als dat uberhaubt werkt met 35 clients (en die 35 is een aantal waarvan m'n mond openvalt.)
Als je iets in de goede richting wilt doen, koop je in ieder geval een accesspoint van een gerenomeerd merk. Maar zelfs dat geeft je geen enkele garantie dat het langer dan 5 minuten werkt.
Wellicht bedenkt de huidige access point dat ie een ander kanaal kiest vanwege storing oid en dat de clients dat niet doorhebben.

Sorry maar ik heb talloze keren een wireless netwerkje aan gelegt en ik beheer zelfs een wifi netwerk met een radius van enkele kilometers... en iedereen kan ALTIJD connecten met een stabiele verbinding.. misschien moet jij nog een keer de manual doorlezen? :*)

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:00:
[...]
Sorry maar ik heb talloze keren een wireless netwerkje aan gelegt en ik beheer zelfs een wifi netwerk met een radius van enkele kilometers... en iedereen kan ALTIJD connecten met een stabiele verbinding..
Totdat je buurman of de buurman van een client een audio/video verbinding aanzet.
Voor huis/tuin/keuken gebruik is Wifi leuk - als het werkt, dan werkt het. Zo ook bij mij thuis.
Maar je moet er geen bedrijfszekerheid van verwachten. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
misschien moet jij nog een keer de manual doorlezen? :*)
Ik lees nooit manuals. Ik zoek alleen de info op die ik nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 24-08-2005 13:05 ]

Alles kan stuk.

• henkyyyyyyy
remco_k schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:57:
[...]

Edit: 35 clients kan volgens mij helemaal niet op 1 router - no wonder dat het niet of nauwelijks werkt.
Probeer maar eens met 35 clients gelijkertijd een bestandje te kopieeren. Ik weet vrijwel zeker dat er heel veel zijn die het niet doen, en diegene die het wel doen gaan heeeeeeeeel laaaaannnnggggzzzaaaaammmm
Een utp verbinding leggen naar alle clients zal nu niet echt meer gaan.
Zoals hierboven al gezegd werd , zou een repeater uitkomst bieden?
of meerdere?

Het gaat om een lokatie van 40 bij 40!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Kan het geen probleem zijn, bij de toeqwijzing van netwerkadressen? Ik ben een vrijwel n00b op netwerkgebied, maar ik kan me voorstellen dat er al ergens IP's vergeven worden in je netwerk, terwijl je draadloze router hetzelfde probeert te doen? Krijg je heel snel dubbele adressen en dat werkt dan echt niet...
Je zou eens kunnen proberen om eerst (een paar) draadloze verbindingen te maken en daarna (een paar) bedrade workstations.
Overigens, het is hierboven al gemeld, los van het merk is draadloos nu eenmaal vatbaar voor storingen van vanalles-en-nogwat, zelfs van zichzelf. Probeer een (1) draadloze verbinding op te bouwen en bekijk de kwaliteit van het signaal -sterkte en snelheid eens.

Verwijderd

remco_k schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:02:
[...]

Totdat je buurman of de buurman van een client een audio/video verbinding aanzet.
Voor huis/tuin/keuken gebruik is Wifi leuk - als het werkt, dan werkt het. Zo ook bij mij thuis.
Maar je moet er geen bedrijfszekerheid van verwachten. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.

[...]

Ik lees nooit manuals. Ik zoek alleen de info op die ik nodig heb.
Als je nou eens echt informatie had opgezocht dat wist je dat videozenders op channels 1 t/m 8 zitten. zet je wifi op een channel erboven en je bent er vanaf. europa heeft 13 channels mocht je dat nog niet weten ;)

edit: Accesspoints hebben geen DHCP server.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:13 ]

• henkyyyyyyy
Toff schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:09:
Kan het geen probleem zijn, bij de toeqwijzing van netwerkadressen? Ik ben een vrijwel n00b op netwerkgebied, maar ik kan me voorstellen dat er al ergens IP's vergeven worden in je netwerk, terwijl je draadloze router hetzelfde probeert te doen? Krijg je heel snel dubbele adressen en dat werkt dan echt niet...
Je zou eens kunnen proberen om eerst (een paar) draadloze verbindingen te maken en daarna (een paar) bedrade workstations.
Overigens, het is hierboven al gemeld, los van het merk is draadloos nu eenmaal vatbaar voor storingen van vanalles-en-nogwat, zelfs van zichzelf. Probeer een (1) draadloze verbinding op te bouwen en bekijk de kwaliteit van het signaal -sterkte en snelheid eens.
Er hangt maar 1 dhcp server aan en dat is de windows 2003 server, de router deelt niks uit.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen de Router functionaliteit van de Router uit te zetten. Deze dus slechts als accespoint gebruiken. En dan de 2003 server de IP adressen uit laten delen.

Ik had'r zelf ook probleempjes mee thuis. Teveel routers op 1 netwerk (2) in serie wil gewoon niet. Gebruik mijn wireless router nu gewoon als wireless hubje. Is wel geen Sitecom maar Belkin. Ik weet niet of de 140 ook de routerfunctionaliteit uit kan zetten.

Edit: NM, bovenstaande post nog niet gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:23 ]

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:11:
[...]

Als je nou eens echt informatie had opgezocht dat wist je dat videozenders op channels 1 t/m 8 zitten. zet je wifi op een channel erboven en je bent er vanaf. europa heeft 13 channels mocht je dat nog niet weten ;)

edit: Accesspoints hebben geen DHCP server.
Daag me niet uit! :P
Goed, daar gaan we dan:
De vrijgegeven 2,4 Ghz band in europa/nederland is van: 2400 MHz - 2483,5 MHz

Oa de volgende systemen maken van deze gehele band gebruik:
* Bluetooth (2400 MHz - 2483,5 MHz verdeeld over 79 kanalen)
* Wireless video/audio (2400 MHz - 2483,5 MHz - vaak verdeeld over 4 kanalen: 2411, 2434, 2453 en 2473 MHz) (dus niet alleen over de eerste 8 channels van Wifi - waar heb je die info vandaan?)
* Wifi (2400 MHz - 2483,5 MHz - verdeeld over 13 kanalen)

Een video kanaal neemt in het gunstigste geval de bandbreedte in beslag van 3 wifi kanalen, maar omdat zo'n signaal wat breder is, ben je er met 1 videozender gelijk 5 of 6 kwijt.
Als je de pech hebt dat je beide buren een video link hebben, de ene op kanaal 2 (2434 MHz) en de andere op 3 (2453 MHz) - dan kan je het fijn schudden met je leuke wifi.
Met wat geluk lopen er nog een paar te 'blauwetanden' en te magnetronnen en je bent echt helemaal nergens meer met je Wifi.
Dat het nu werkt zegt helemaal niets over dat het morgen of overmorgen nog steeds stabiel werkt.

Ten slotte: 13 Wifi kanalen zijn niet 13 los van elkaar staande kanalen, 1 kanaal overlapt ongeveer 4 naast liggende kanalen. Zie hier het amerikaanse model (europa zit anders in elkaar, maar de strekking blijft hetzelfde):
Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/univercd/illus/1/40/121140.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 24-08-2005 15:44 ]

Alles kan stuk.

• Mishmash
Haha remco komt ffies met het zware geschut }:O
Pagina: 1