[XP] Thuisnetwerk, zwervend profiel?*

Pagina: 1
Acties:

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-03 21:08
[XP] Thuisnetwerk, zwervend profiel?

Ik wil nog gaan testen in VMWare maar ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn, is het al bij voorbaat uitgesloten of niet?

Situatie: twee pc's, internetverbinding is nu niet van belang. Cross-cabled netwerk tussen die twee pc's (één op zolder, één in de woonkamer).
Gebruiker werkt soms boven, soms beneden (om wat voor reden dan ook).

Het gebruikersprofiel van de gebruiker wil ik op een vaste lokatie zetten (bijv. pc beneden). Het gebruikersprofiel van de gebruiker op de pc boven wordt dus geredirect naar de pc beneden.
Als de pc beneden uitstaat, kan de gebruiker dan boven toch off-line gebruik maken van zijn profiel? En wanneer wordt dit nu precies gesynchroniseerd?

Het lijkt mij erg lastig, maar ik heb niet echt een betere oplossing.

Ja, natuurlijk zou ik het liefst een mooi domain controllertje neerzetten waar alles opgeknald wordt, maar het gaat om een 'gewone gebruiker' die juist niét zijn pc full-time aan wil hebben staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bouwmanier op 23-08-2005 12:05 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

In dat geval zou je continu moeten syncen tussen die twee computers, omdat je ten alle tijden op beide pc's het zelfde wil hebben. Lijkt me niet bijzonder practisch en nog al bandbreedte verspillend. Bij mijn weten is een roaming profile ook niet ondersteund voor een standaard p2p netwerk, maar ik kan me vergissen.

Edit:

Standaard worden roaming profiles gesynct bij het afloggen. Dat zou je dus zelf ook kunnen maken (maar dan wel handmatig dus). Een nadeel van deze methode (net als hoe dan ook met een roaming profile werken) is dat de andere computer dus wél aan moet staan, wat hier dus niet altijd het geval is. Na een tijdje zal de boel dus redelijk out-of-sync raken.

Hier nog wat info over roaming profiles en welke mappen er dan roamen.

[ Voor 54% gewijzigd door the_shadow op 23-08-2005 14:43 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."