Toon posts:

filmpjes van internet zwart beeld, radio geen geluid *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje kan ik geen filmpjes meer bekijken op internet, ik krijg een zwart schermpje te zien en er gebeurt niets, ik krijg geen foutmelding o.i.d. Hetzelfde geld als ik radio wil luisteren via internet.

Dit probleem heb ik sinds ik de spyware derbiz.com van mijn computer heb gehaald.

Ik gebruik Windows XP en gebruik de firewall van ZoneAlarm.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het begint saai te worden zo zonder radio!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is dit met een bepaalde mediaplayer of met alle (zoals ook Winamp)? Check in ieder geval de (Windows en ZA) firewall settings en natuurlijk het event logboek van beiden.

offtopic:
Ik verplaats je topic trouwens naar Software Algemeen omdat het niet echt over het OS zelf gaat en ik pas (straks als je je topic terug hebt gevonden) de topictitel wat aan: 'Problemen met filmpjes/radio op internet' zegt wat weinig over het probleem dus maak er dan 'filmpjes van internet zwart beeld, radio geen geluid *' oid. van. Welkom op GoT trouwens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Je gebruikt Windows Mediaplayer?
In Microsoft Antispyware (te downloaden op microsoft.com) zit de mogelijkheid om alle IE settings en registery keys default te zetten, mischien werkt het dan weer...
Je kan ook proberen Windows Mediaplayer opnieuw te installeren (ook te vinden op microsoft.com)
Als je rechtmuisknop -> statistieken doet op zo'n zwart schermpje wat staat er dan??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor het verplaatsen en voor het (straks) aanpassen van de topictitel.
Ik heb het probleem met alle mediaspelers, ZoneAlarm geeft het aan als iets nieuws toegang wil tot internet of als iets toegang geweigerd wordt, dus de instellingen controleren is volgens mij niet nodig (en weet ook niet wat ik precies moet controleren dan..). Het logboek van ZA heb ik bekeken, maar word daar niet echt wijs uit. Windows firewall gebruik ik helemaal niet.
Als ik met mn rechtermuisknop op zo'n zwart schermpje klik, gebeurt er niets, dus weet niet hoe ik die statistieken moet bekijken. Ik ga nu microsoft antispyware downloaden en kijken of ik daar iets mee kan!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe het ZA log in eklaar steekt weet ik niet meer (ik gebruik het al jaren niet meer) maar als het goed is kan je zien wat en wanneer er wordt geblokkeerd. Het Windows log zie je via rechtermuisknop op deze computer (bureablad) en dan Manage/Beheer. Hier heb je o.a. het event log.
(Even voor de zekerheid: de Windows firewall staat uit of gebruik je die niet bewust? <-- standaard staat die nl. aan).

Maar inderdaad is settings resetten een goede optie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ZA log nog eens bekeken en het ziet er niet naar uit dat daar iets geblokkerd wordt als ik een filmpje wil bekijken. Ook in de windows log niets opvallends. Die windows firewall heb ik helemaal niet, die zit bij service pack 2 en die heb ik niet geinstalleerd (wel geinstalleerd, maar toen kreeg ik mijn internetverbinding op geen enkele manier aan de praat, waarna ik het maar weer gedeïnstalleerd heb).
Ik heb mn browsersettings gereset dmv microsoft antispyware, maar dat verandert niks.
Ik heb niet het idee dat er iets geblokkeerd wordt, als ik bijv. radio probeer te luisteren, dan staat er in het schermpje eerst 'verbinden...' en dan 'gereed', maar er gebeurt gewoon niks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vooruitgang; ik heb een foutmelding gehad van Windows Media Player toen ik een internetfilmpje wilde bekijken. Die zag er als volgt uit: Kan het bestand niet afspelen. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt, plaatst u de kaart in het station.
Het ziet er dus naar uit dat er geen verbinding met het internet is, maar waarom??? Ik heb ZoneAlarm inmiddels maar even helemaal gedeïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan en de firewall van WinXP staat zeker uit. Wie komt met een oplossing?!
Pagina: 1