PC start niet meer op, totaal geen respons

Pagina: 1
Acties:
  • 12.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 13:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb al meerdere topics op GoT gesearched, maar geen van alle sloot aan op wat het probleem hier is.
Laatst zat ik te computeren en kreeg ik ineens een bluescreen. Nou keek ik even in de kast en bleek dat een kleinere koeler (niet de grote P4 koeler) niet meer draaide. Als ik nu de PC aanzet komt er helemaal GEEN respons. Dat wil zeggen, geen beeldsignaal, geen piepjes, en computer start ook niet door. Er is geen onboard grafische chip, dus daar is de koeler niet van.

Wat ik vermoed:
Mobo intern iets kapot, gezien ik helemaal niks hoor

Wat ik heb gedaan:
- Hardware losgekoppeld zoals HD's en CDROM's in de hoop dat deze misschien zouden voorkomen dat ik een beeldsignaal zouden geven.
- Gezocht op google en GoT naar relevante topics.

Iemand die een idee heeft welke kant ik op moet denken?

Verwijderd

chipset cooler waarschijnlijk die niet meer draait? In dat geval zal je chipset geroosterd zijn!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 13:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
ja, maar er zit ook zo'n passief koelerblok op, en het voelt niet echt retewarm aan.. maar dat kan zijn omdat ik hem niet intens gebruik..

Verwijderd

Mwah, als de koeler van chipset niet meer werkt hoeft het niet altijd te zijn dat je chipset doorgefikt is. Kheb een keer bij een pc gehad die ik moest fixen, daar lag het hele blok eraf. Oke hij kon niet normaal meer naar windows booten, maar de chipset was niet geroosterd.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgewerkt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini