Toon posts:

vraag teken bij onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe computer.

cpu: amd 3800
mainbord: msi k8 neo 4 platinum
ram: 1024
video: ati radeon x800xt

Ik windows er op gezet en hij blijft een lijst met vraagtekens hebben bij hardware.De onderdelen waar hij geen driver voor kan vinden zijn

ander pci brugapparaat
pci-geheugen controller
raid controller
sm-buscontroller
usb controller

ik heb service pack 2 al geinstaleert alle drivers op de cd van moederbord ook al en weet niet hoe ik het moet oplossen.

Verwijderd

drivers van je moederbord installeren als je dat nog niet hebt gedaan. USB controller moet je opnieuw de driver van installeren en dan automatisch laten zoeken, dat is met SP2 sowieso opgelost. Dit kan je bij de overige onderdelen ook proberen!

Verwijderd

dan installeer je de drivers toch ff ... lijkt mij niet echt moeilijk

als je drivers niet heb kijk dan ff op de site van msi... http://www.msi.com.tw

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
knettergestoord en superabje, hij heeft de drivers al geinstalleerd, dat zegt ie zelf

PSN: djmurcielago

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welke Windows? Lees dit verder even Policy: Alle regels die op het forum gelden . Verder lijk dit me niet op zijn plaats in PMG maar meer in WOS.

[ Voor 83% gewijzigd door Herby op 23-08-2005 12:01 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:59:
dan installeer je de drivers toch ff ... lijkt mij niet echt moeilijk

als je drivers niet heb kijk dan ff op de site van msi... http://www.msi.com.tw
Sowieso is het slim om de nieuwste drivers van die website te downloaden! Je hebt dan de nieuwste drivers met dus de beste ondersteuning!

Verwijderd

Topicstarter
xp pro

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Servicepack en dat soort dingen >? Lees dus even de FAQ.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
HerbyNL schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:02:
[...]

Servicepack en dat soort dingen >? Lees dus even de FAQ.
Euh...
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:56:
ik heb service pack 2 al geinstaleert alle drivers op de cd van moederbord ook al en weet niet hoe ik het moet oplossen.
Ok die 2 dingen hadden misschien in de openingspost gecombineerd mogen worden tot 1 goed lopende zin, maar volgens mij moet iedereen het wel voor elkaar krijgen om het te begrijpen nu... 8)7 Om nu meteen weer voor de 2e keer met een FAQ aan te komen schiet je ook weinig mee op...

@TS: Sowieso eerst even nieuwe drivers downloaden en installeren, dat kan nooit kwaad. Als je dan nogsteeds vraagtekentjes krijgt in apparaatbeheer windows gewoon even laten zoeken naar drivers, grote kans dat hij die vind als je je mobodrivers geinstalleerd hebt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 23-08-2005 12:06 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:56:
Ik heb net een nieuwe computer.

cpu: amd 3800
mainbord: msi k8 neo 4 platinum
ram: 1024
video: ati radeon x800xt

Ik windows er op gezet en hij blijft een lijst met vraagtekens hebben bij hardware.De onderdelen waar hij geen driver voor kan vinden zijn

ander pci brugapparaat
pci-geheugen controller
raid controller
sm-buscontroller
usb controller

Ofwel zit je met een serieus defect moederbord, ofwel weet jij niet hoe je drivers moet installeren ;)

Ga in de devicelist, dubbelklik een onbekend apparaat, update de drivers en laat hem manueel de driver cd scannen. Als hij ze dan nog niet vindt is er iets heel mis medunkt. Want voor elk device van dat moederbord zou er iets op die driver cd moeten te vinden zijn. Dat het niet de beste of recentste driver gaat zijn is wat anders, maar je zou er minimaal die vraagtekens mee moeten wegkrijgen.

Verwijderd

och, zolang alles werkt naar behoren, moet je je eigelijk niet druk maken over die vraagtekentjes... heb er ook nog eentje staan dat ik niet wegkrijg (gameport op mobo en eentje op zo'n 2 extrausbpoorten latje), laat het dan gewoon staan als het niet stoort.

Verwijderd

Topicstarter
erg bedankt heb de drivers opneiuw gedownload en ze doen het weer thanks.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

Dizzy

Where am I?

Het zijn domweg de chipset drivers die niet goed geinstalleerd waren.

sm-bus / raid /usb e.d. wordt allemaal door de chipset drivers afgehandeld.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Pagina: 1