Toon posts:

iMac vs. PB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn vriendin ben ik mij een beetje aan het orienteren op Apple gebied. In eerste instantie wilde ze een PB 15" Combo aanschaffen met 512 MB extra geheugen. Voor hetzelfde geld ongeveer heb je ook een iMac 20" 2GHz. Dand heb je wel een G5 processor i.p.v. een G4 processor. De iMac zal dan wel 512 MB extra geheugen meekrijgen.

Ik had een aantal vragen hierover:
- In de PB 15" Combo zit een ATI Mobility Radeon 9700 (64MB DDR), terwijl in de iMac een ATI Radeon 9600 (128 MB DDR) zit. Wat is het verschil tussen deze twee grafisch kaarten?
- Is het verschil in 2x 512 MB t.o.v. een 1x 1 GB merkbaar?
- Iemand ervaring met het aansluiten van een EyeTV connector?

Wat zouden jullie doen?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dit is niet echt vergelijkbaar zonder de taak te vermelden.
Als zij de powerbook onderweg wil gebruiken of op verschillende locaties valt de iMac duidelijk af. Als het maar op 1 plek is dan is een iMac veel handiger vanwege het grotere scherm en betere specificaties..

Ik kan alleen de vraag over het geheugen beantwoorden en dat is: Nee, vanwege het gebrek aan dual channel controller. En zelfs als was dat zo, dan nog zal het wel meevallen. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Misschien zou je erbij kunnen vertellen wat je vriendin precies wilt gaan doen met de apple.
Als ze hem mee wilt nemen is de keuze snel gemaakt :7

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin is eerstejaars aan AMFI (mode-academie A'dam). Ze zal dus voornamelijk bezig zijn met Photoshop/grafische programma's. In principe kan ze gewoon op mijn WinTel pc werken als ze bij mij is (volgend jaar wil ik een Mac aanschaffen). Heb haar gezegd om eens te informeren bij haar opleiding als meerdere studenten een notebook hebben. Iig wachten we nog even de upgrade af van de PB's (als die er komt). Moeilijke keuze; het is natuurlijk altijd handig als ze de Mac kan meenemen. Dankjewel voor jullie reacties!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Is't voor school, dan zeg ik meteen de Book. Geheid wil ze'm meenemen of gaat ze zich ergeren aan de Windows bakken op school.

Ja, de iMac is practischer voor op het bureau, maar als student ben je IMHO beter af met een laptop. Je bent dan zo enorm mobiel bezig...

Liege, liege, liegebeest!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
cailin_coilleach schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:23:
maar als student ben je IMHO beter af met een laptop. Je bent dan zo enorm mobiel bezig...
Inderdaad, ook voor presentaties, projectweken (op school in de kantines/parkjes/mensen thuis werken) en wellicht ouderbezoek in de weekenden > Je kan je werk dan mooi meenemen. :)

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:20:
Mijn vriendin is eerstejaars aan AMFI (mode-academie A'dam). Ze zal dus voornamelijk bezig zijn met Photoshop/grafische programma's. In principe kan ze gewoon op mijn WinTel pc werken als ze bij mij is (volgend jaar wil ik een Mac aanschaffen). Heb haar gezegd om eens te informeren bij haar opleiding als meerdere studenten een notebook hebben. Iig wachten we nog even de upgrade af van de PB's (als die er komt). Moeilijke keuze; het is natuurlijk altijd handig als ze de Mac kan meenemen. Dankjewel voor jullie reacties!
Zit zelf ook op het AMFI en kan je vertellen dat ik erg blij ben met mijn iBook. Heb inmiddels geen lessen meer op het instituut zelf maar het was daar altijd behoorlijk druk (understatement) in de computerlokalen de laatste weken voor het einde van een periode. Dan kan een laptop zeker handig zijn...

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor een opleiding is een volledige nieuwe desktop in mijn ogen min of meer altijd wel zonde van je geld. Ze zal altijd in situaties terecht komen waarin het handig is een laptop bij de hand te hebben.

Overgens vind ik voor grafische software een PowerBook een beetje overkill. Natuurlijk is het zo dat sneller altijd beter is, maar je kan beter een 12" iBook/PowerBook kopen + goede monitor voor thuis lijkt me. Qua snelheid zit het zowiezo wel snor met 1 GB geheugen een een PowerPC proc boven de 1 Ghz.
Pagina: 1