Bij veel van mijn projecten heb ik last van het "laatste loodjes syndroom". Dat houdt in dat als de basis is gelegd en het project (doorgaans een website of windows app) werkt in grote lijnen dan ben ik het beu. Of dat nu een project was van 1 week, of 2 jaar. Het gaat niet zo zeer om de tijdspanne voordat ik het beu ben, als meer dat ik er zelden zin in heb om "de laatste puntjes op de i te zetten".
Menig project waar ik (voor mezelf) aan begin eindigt als een "proof-of-concept" of strandt gewoon op 90 / 95%. Om dan nét die laatste paar dingetjes in de GUI te maken, net die kleine fout in de CSS op te sporen enzovoorts kan me dan niet meer boeien. Ik moet mezelf dan ook echt ertoe zetten dit wél te doen. Nu is het, als ik voor een klant werk, wel wat makkelijker om mezelf er toe te zetten (immers de klant betaalt ervoor en ik kom mijn beloftes wel altijd na), maar dan nog heb ik er vaak moeite mee. Dit heb ik zowel voor mijn hobby projectjes, als mijn "eigen" (betaalde, eigen zaak) projecten als de projecten voor mijn (vaste) baan.
Misschien zou een "assistent" (als in Batman en Robin
) geeneens een stom idee zijn. Laat mij maar Batmannen (de grote lijnen doen) en mijn assistent maar Robinnen (de randjes bijvijlen). Als je in een teamverband werkt is dit al wat makkelijker te realiseren, maar ik doel dan ook meer op een "persoonlijke assistent" die gewoon (samen met mij) als 1 meetelt in het Team. Natuurlijk is dat alleen maar een leuk idee en weinig serieus te noemen. Maar ik vraag me wel af: hebben meer mensen hier last van?
En om dan meteen maar even de lurkers er bij te betrekken
:
Poll: Heb je ook last van het laatste loodjes syndroom?Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
En ja, wijsheden als "De laatste loodjes wegen het zwaarst" etc. zijn me bekend
P.s: Let wel: Dit is geen HK topic! Een "grappige reply" kan geen kwaad, maar ik bedoel dit serieus. Ga niet te veel HK-replies dumpen hier dus.
Menig project waar ik (voor mezelf) aan begin eindigt als een "proof-of-concept" of strandt gewoon op 90 / 95%. Om dan nét die laatste paar dingetjes in de GUI te maken, net die kleine fout in de CSS op te sporen enzovoorts kan me dan niet meer boeien. Ik moet mezelf dan ook echt ertoe zetten dit wél te doen. Nu is het, als ik voor een klant werk, wel wat makkelijker om mezelf er toe te zetten (immers de klant betaalt ervoor en ik kom mijn beloftes wel altijd na), maar dan nog heb ik er vaak moeite mee. Dit heb ik zowel voor mijn hobby projectjes, als mijn "eigen" (betaalde, eigen zaak) projecten als de projecten voor mijn (vaste) baan.
Misschien zou een "assistent" (als in Batman en Robin
En om dan meteen maar even de lurkers er bij te betrekken
Poll: Heb je ook last van het laatste loodjes syndroom?Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
En ja, wijsheden als "De laatste loodjes wegen het zwaarst" etc. zijn me bekend
P.s: Let wel: Dit is geen HK topic! Een "grappige reply" kan geen kwaad, maar ik bedoel dit serieus. Ga niet te veel HK-replies dumpen hier dus.
[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 23-08-2005 11:27 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij