W2K & LAN: CONNECTION UNPLUGGED??

Pagina: 1
Acties:

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 18:21
Ik heb thuis een netwerkie van 10 PC's op 1 krijg ik in w2k steeds de melding dat de LAN CONNECTIE eruit ligt.

Op andere pc's geen last van! Ook andere netwerk kaart geprobeerd, icq's bekeken, anedre kabel, andere plek op de hub maar nogsteeds. Dit is heel rottig want je datastream wordt dan 1 a 2 sec onderbroken!!

Het hele netwerk heeft alleen maar "3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX" kaarten dus uhh...

PC INFO:
Athlon 750@900
512MB Memory
ASUS K7V
3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC

HELP HELP!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
probeer het eens met een ander kabeltje ... klinkt als een klein los contactje

Verwijderd

psies, dat betekend gewoon dat win2k geen signaal heeft, dus als je UTP in de hub of win2k bak eruit trekt heeft ie dus geen signaal

• justdaboo
Ook al andere kabel geprob.!

Ik ben andere pc's kan ik gewoon op kijke maar steeds krijg ie die melding! Andere w2k bakken thuis hebben het niet!

Verwijderd

Ja dit heb ik ook gehad met win2k ! Bijzonder irritant vooral met spellen, want je lagt dus dan iedere 10 secs.

Ik ben dus daarna ook maar snel overgestapt op een 3com kaartje en met de nieuwste drivers daarvan heb ik het gelukkig nooit meer teruggezien .

Niewste 3com drivers geinstalleerd ?
Service Pack 1 geinstalleerd ?

Dat zou wel kunnen helpen....

edit : ik had die error ook met een K7V alleen met een noname netwerkkaartje, misschien moet je je bios upgraden ? Het is nl wel heel toevallig...

Verwijderd

en ik had het dus met een 3COM 3c905B-TX met SP1 en nieuwste drivers.. een of ander tjaptjoy kaartje erin en hobbelen......

• justdaboo
Yep SP1 en nieuwe drv's.... ik heb een INTEL en een DIGITAL sjaptjoy kaart erin gerouzdt.

Mischien kaart slassen :?

• justdaboo
Hé ik heb van meer mensen gehoord dat ze ook dat probleem hadden! Nog meer mensen??

Mischien ook een oplossing? :'(
Pagina: 1