Sinds 2 dagen heeft mijn pc kuren. Hij kreeg last van de volgende fouten als beschreven in het logboek:
Source disk, eventid 11 en source atapi, eventid 5. Beide met de volgende strekking:
Dit vooral als ie ff idle was. De pc bevroor, of als de monitor standby was, werd die niet meer wakker.
Toen begon het grote zoekwerk. Als eerste hier de faq en de search, slechts 1 topic kunnen vinden wat ongeveer in de buurt kwam van dit probleem. Toen naar eventid.net en microsoft.com, daar kwam men tot de conclusie dat de IDE-kabel van de HDD brak was. Prima, vervangen dus met een gloednieuwe kabel..
Aangezien het probleem al ff bezig was, was sommige data corrupt. Dus ik heb er een compleet frisse Windows opgezet. Maar wat bleek nu, hij heeft er soms weer last van. Zolang ik de pc bezig houd is er niks aan de hand maar als de monitor op standby gaat ben ik bang dat er weer op de reset knop geramd moet worden.
Mijn specs:
AMD Athlon64 3000+ Winchester 1,8GHz
Asus A8V Deluxe rev.2 (BIOS 1010.003)
1GB Twinmos PC3200 (2x512MB Dual Channel)
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB (master disk)
Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB (slave disk)
NEC 2500A DVD-Brander (master)
BenQ 1640 DVD-ROM (slave)
Asus GeForce 6600 128MB DDR AGP
Enermax EG365AX-VE, 350W ATX-voeding
Windows XP Pro US-version met SP2
Al gekeken en uitgevoerd:
Google, eventid.net, microsoft.com, GoT/OM FAQ en search.
Nieuwe IDE kabels tussen opticals en mobo en HDDs en mobo gezet.
Gloednieuwe Windows inclusief SP2 met meest recente drivers erop gezet (na format)
HDDs gechecked met Powermax (Maxtor HDD tool)
Adaptec ASPI layer 4.7.1 geinstalleerd.
Mocht men nog iets willen weten, let me know! Ik hoop dat er geen dure oplossingen uit naar voren komen, aangezien ik net een verhuizing achter de rug heb
Source disk, eventid 11 en source atapi, eventid 5. Beide met de volgende strekking:
code:
1
| The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D. |
Dit vooral als ie ff idle was. De pc bevroor, of als de monitor standby was, werd die niet meer wakker.
Toen begon het grote zoekwerk. Als eerste hier de faq en de search, slechts 1 topic kunnen vinden wat ongeveer in de buurt kwam van dit probleem. Toen naar eventid.net en microsoft.com, daar kwam men tot de conclusie dat de IDE-kabel van de HDD brak was. Prima, vervangen dus met een gloednieuwe kabel..
Aangezien het probleem al ff bezig was, was sommige data corrupt. Dus ik heb er een compleet frisse Windows opgezet. Maar wat bleek nu, hij heeft er soms weer last van. Zolang ik de pc bezig houd is er niks aan de hand maar als de monitor op standby gaat ben ik bang dat er weer op de reset knop geramd moet worden.
Mijn specs:
AMD Athlon64 3000+ Winchester 1,8GHz
Asus A8V Deluxe rev.2 (BIOS 1010.003)
1GB Twinmos PC3200 (2x512MB Dual Channel)
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB (master disk)
Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB (slave disk)
NEC 2500A DVD-Brander (master)
BenQ 1640 DVD-ROM (slave)
Asus GeForce 6600 128MB DDR AGP
Enermax EG365AX-VE, 350W ATX-voeding
Windows XP Pro US-version met SP2
Al gekeken en uitgevoerd:
Google, eventid.net, microsoft.com, GoT/OM FAQ en search.
Nieuwe IDE kabels tussen opticals en mobo en HDDs en mobo gezet.
Gloednieuwe Windows inclusief SP2 met meest recente drivers erop gezet (na format)
HDDs gechecked met Powermax (Maxtor HDD tool)
Adaptec ASPI layer 4.7.1 geinstalleerd.
Mocht men nog iets willen weten, let me know! Ik hoop dat er geen dure oplossingen uit naar voren komen, aangezien ik net een verhuizing achter de rug heb
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!