Toon posts:

[XP] ACER 1522WLAN opstartprobleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik zit met een nietopstartende ACER laptop. Tijdens zijn systeemcontrole van de HD bij de opstart, loopt hij heel de tijd vast en is verder opstarten dus onmogelijk, controle overslaan gaat al even min. Ik heb wel belangrijke documenten staan op mijn laptop die ik natuurlijk niet geback-up't heb.
Heb toen m'n xp cd gepakt, in de hoop dat ik met een nieuwe xp wel aan mijn documenten zou geraken. CD erin-->driver load--> selecteren van partitie. plots zonder reden op een willekeurig moment in het proces valt mijn laptop gewoon uit. Heb vroeger nog dit probleem gehad omdat die 64bit processors in zo'n laptop heet worden. Heb hem een paar uur laten rusten, terug geprobeerd, zonder resultaat. Ik vloek natuurlijk omdat ik geen back-up heb gemaakt. Bij een gewone desktop hang je gewoon die hd aan een computer vast en meestal kun je wel met tools nog documenten recoveren maar met een laptop hd niet mogelijk dus :s. Iemand die me uit de brand kan helpen?

Tim

die hd backup bedrijfjes vragen schandalig veel dus geen optie voor mij :P

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het is wel degelijk mogelijk een laptop harde schijf aan te sluiten op en gewone pc, hoor: http://www.pccables.com/00504.htm

Maar hij wordt dus niet te warm volgens jou. Heb je al gecontroleerd of het geheugen niet kapot is?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
geheugen stuk? ook al start hij eerst 5 minuten goed op? Ben onlangs bij m'n computerwinkel binnengesprongen om 1GB ram te laten steken (2 latjes van 512mb) maar doordat acer eigen speciale latjes heeft blijkbaar kon dat niet op dat moment, slecht teruggeplaatst?
Kan ik die mensen op de vingers tikken?

Tim

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het zou kunnen dat na een paar minuten pas een deel van het RAM wordt aangesproken wat niet goed is. Dus hjet zou best kunnen. Ik zou alleen zo even geen programma weten voor 64-bit systemen om het geheugen te testen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
kunnen ze een pinnetje geplooid hebben misschien of werkt het dan totaal niet?

tim

Verwijderd

Topicstarter
Het es opengedaan, en een voor een de kaartjes en slotjes getest, zonder resultaat, blijft uitvallen. Zie niets van verplooide pinnetjes, hij valt gewoon af. Heel raar, moest iemand zo'n notebookconnector naar IDE connector omzetter hebben en in W-Vl wonen, laat je horen ;), dan kannek toch wel een back-up nemen van hetgeen nog eruit te halen is tenminste. Heb nog geen winkel gevonden die me kan helpen. nadien zou ik dan gewoon proberen heel de boel te formateren en eens zien. Die acer hersteldienst, das drie maand wachten eer je die laptop terug hebt, en aangezien ik hem alle dagen nodig heb om plc's in bedrijven uit te lezen, nogal onhandig :s

ik woon in zedelgem (tss brugge en torhout dus)

tim

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
ben er nog steeds niet uit, xp cd erin laten opstarten, onwillekeurig in de setup hangt hij, nog niet in de setup zelf maar in het controleren van de HD, als ik opstart zonder hd in m'n laptop, valt hij precies niet uit (kan natuurlijjk nie verder controleren van hd).

Conclusie HD kapot?
Nog maar 5 maanden oud, zou toch nie kunnen

Verwijderd

Topicstarter
maandag komen ze hem ophalen voor een nieuwe hd denk ik. Wat zijn de ervaringen met levertermijn? ik denk een week of 2.

tim
Pagina: 1