Hoi, ik heb een klein probleempje met mn server. Het gaat om de mail (Sendmail).
Ik wil met mijn Debian Sarge systeem mail kunnen versturen vanaf de server. Via de shell lukt dit allemaal prima, maar wanneer ik dit via een php-script probeer te doen niet.
De php-code:
Als ik deze uitvoer, komt er de volgende regel in de log bij:
Als ik via de shell de gebruiker www-data een mail laat versturen, dan werkt dit wel, komt de mail aan en staat er in mail.log
De koppeling tussen php en sendmail werkt dus wel (of in ieder geval gedeeltelijk), want er komt een melding in het log-bestand.
Wat doe ik fout?
Ik heb de Google- en Got-search gebruikt, maar krijg daarbij geen bevredigend resultaat.
Ik wil met mijn Debian Sarge systeem mail kunnen versturen vanaf de server. Via de shell lukt dit allemaal prima, maar wanneer ik dit via een php-script probeer te doen niet.
De php-code:
code:
1
2
3
| <?php
mail("mail@adres", "Test-php", "Test-PHP")
?> |
Als ik deze uitvoer, komt er de volgende regel in de log bij:
Het opvallende hieraan is dat de nrcpts=0 erin staat. Dit staat namelijk (volgens mij) voor no. of recipients, en die heb ik toch wel degelijk opgegeven.Aug 23 09:14:00 debian sendmail[31769]: j7N7E0YC031769: from=www-data, size=59, class=0, nrcpts=0, msgid=<200508230714.j7N7E0YC031769@host>, relay=www-data@localhost
Als ik via de shell de gebruiker www-data een mail laat versturen, dan werkt dit wel, komt de mail aan en staat er in mail.log
Dus nrcpts=1Aug 23 09:09:55 debian sendmail[31743]: j7N79toL031743: from=www-data, size=57, class=0, nrcpts=1, msgid=<200508230709.j7N79toL031743@host>, relay=www-data@localhost
De koppeling tussen php en sendmail werkt dus wel (of in ieder geval gedeeltelijk), want er komt een melding in het log-bestand.
Wat doe ik fout?
Ik heb de Google- en Got-search gebruikt, maar krijg daarbij geen bevredigend resultaat.