Ik heb een probleem op (tenminste) 2 laptops op mijn werk waar ik even geen raad mee weet (afgezien van herinstallatie Windows XP dan): als ik start, run, \\servername intyp, krijg ik geen shares te zien. Gebruik ik het ipadres van die server (dus start, run \\192.168.nogwat) dan krijg ik wél alle shares te zien
Ook printershares zijn niet benaderbaar. Het lijkt er op alsof de laptop het wel probeert, het duurt even voor ik een foutmelding krijg.
Beide laptops zijn voorzien van Windows XP SP1 NL, zijn bijgewerkt met antivirussoftware en antispywaresoftware (net nog voor de zekerheid een ad-aware run en een virusscan gedaan), maar het mag niet baten...
De foutmelding in kwestie:
Kan het item \\servername\share niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw. U kunt ook naar het item zoeken door op de knop start en vervolgens op de optie Zoeken te klikken.
Tja, ongetwijfeld gesneden koek als je weet hoe je dit probleem ergens moet zoeken, maar ik weet even niet wat te doen
[edit] n.a.v. onderstaande vragen:
- server is voorzien van Windows server 2003 standard edition. Alles gaat via DHCP.
- Vanaf de dosprompt al eens ipconfig met zo'n beetje elke parameter geprobeerd, helpt allemaal niet.
- "ping servernaam" doen, resolving gaat dus m.i. goed
- nslookup werkt naar behoren
- géén TCP/IP filtering
- \\servername geeft geen foutmeldingen, maar het ziet er dan uit alsof er gewoon geen shares zijn
- \\servername\share geeft foutmelding zoals hierboven aangegeven.
Beide laptops zijn voorzien van Windows XP SP1 NL, zijn bijgewerkt met antivirussoftware en antispywaresoftware (net nog voor de zekerheid een ad-aware run en een virusscan gedaan), maar het mag niet baten...
De foutmelding in kwestie:
Kan het item \\servername\share niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw. U kunt ook naar het item zoeken door op de knop start en vervolgens op de optie Zoeken te klikken.
Tja, ongetwijfeld gesneden koek als je weet hoe je dit probleem ergens moet zoeken, maar ik weet even niet wat te doen
[edit] n.a.v. onderstaande vragen:
- server is voorzien van Windows server 2003 standard edition. Alles gaat via DHCP.
- Vanaf de dosprompt al eens ipconfig met zo'n beetje elke parameter geprobeerd, helpt allemaal niet.
- "ping servernaam" doen, resolving gaat dus m.i. goed
- nslookup werkt naar behoren
- géén TCP/IP filtering
- \\servername geeft geen foutmeldingen, maar het ziet er dan uit alsof er gewoon geen shares zijn
- \\servername\share geeft foutmelding zoals hierboven aangegeven.
[ Voor 27% gewijzigd door 0siris op 23-08-2005 10:37 ]
ach...in een volgend leven lach je er om!