Toon posts:

Ongeldige FAT32 op HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn vakantie gaf mijn pc de volgende melding " No operating system found". Ik heb een pentium 3 /600 MHz met dual boot Windows 98 SE en XP pro.
Er zitten twee harde schijven in FAT32. Hij kan beide harde schijven niet meer zien. Als ik Win 98 of XP opnieuw wil installeren dan krijg ik de melding dat er geen harde schijven aanwezig zijn. Ik weet niet wat ik moet doen. Als ik boot van een floppie en kan ik de schijven ook niet vinden. Fdisk werkt ook niet. Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Weet je zeker dat je harddisc's goed aangesloten zijn ? staan ze goed op master/slave, heb je de power stekkertjes gecheckt ?.
Werkte het voorheen goed ? en heb je niks verranderd in je pc ?
Staan de hdd in de bios goed aangegeven, herkent de bios de hdd ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 10:01 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
Hoel lang ben je op vakantie geweest? Wellicht batterij van je bios leeg en dus je instellingen kwijt?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien kun je wat meer informatie prijsgeven met betrekking tot de hardware in je systeem?
Hiermee doel ik op welk moederbord, processor, geheugen, natuurlijk de harde schijven, etc.

Hoe zijn de schijven aangesloten? Hoe staan de jumpers?
Heb je al in het BIOS gekeken bij IDE Device Detection? Worden de schijven daar wel herkend?
Wat gebeurt er als je één van de schijven loskoppelt? Wordt de andere dan herkend?

Kortom, je had wel wat meer dingen kunnen (of moeten) proberen voordat je een topic opende.
Ook kun je in het vervolg beter zoveel mogelijk informatie geven, zodat onnodige tips tot een minimum beperkt blijven :)

Verder: welkom op GoT :w

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060