Toon posts:

[VB][Experts] vreemd gedrag command buttons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VB (Visual Basic) programma gemaakt en wil de mouse_up en mouse_down events gebruiken. Dit werkt mooi alleen niet op alle PC's! Op sommige PC's heb ik het effect dat het klikken op de knop geen indruk veroorzaakt. Pas als de muis ook bewogen wordt gaat de knop omlaag. Dus mensen met een vaste muishand hebben een probleem want het programma reageerd 'vreemd' (lijkt op traag want meestal beweegt men de muis wel ietsjes na enige tijd).

Omdat het zichtbaar indrukken van de knop er ook niet is, moet het in de knop zelf zitten.

Wie weet er waar die knop in verstopt zit in windows? Er bestaat geen mscommand.ocx. Zit deze in de vbrun6.dll of kent iemand dit verschijnsel?

(ik heb google al wat termen gevoerd maar om hiervoor een goede zoeksleutel te bedenken is niet mogelijk)

p.s. VB6 overigens (niet de .net)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 08:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even met mij. De muis is een logitech dingetje met USB aansluiting aangesloten middels een USB-PS2 adapter op de PS2 poort. We hebben net wat testjes gedaan met een andere muis (hoewel me dat erg idioot leek) en het idiote is dat het rechtstreeks aansluiten van de muis op de USB poort er voor zorgt dat het effect weg is (dus goed gedrag). Kennelijk heeft het te maken met het gebruik van de USB->PS2 adapter of de PS2 poort zelf!

Het wordt kennelijk dus steeds gekker. Gelukkig is er nu een soort van workaround. Maar erg practisch is deze workaround niet. De muis zit niet voor niets middels zo'n adapter aangesloten. De problemen zijn er op de notebooks en die hebben de USB poorten allemaal al in gebruik meestal.

Of dit hier nu nog thuis hoort weet ik niet. Het lijkt immers meer een window ding dan een programmeer ding. Tenzij iemand kan aangeven of dit kan komen door verschil in versies van het command button control. Ik acht het op dit moment waarschijnlijker om een driver de schuld te geven.

Edit: een andere echte PS2 muis van compaq heeft het zelfde effect. Het is dus iets met de PS2 poort op de HP Compaq nx9000 notebooks. Ik heb er nu wat andere zoek termen bij dus ik kan met google nu ook weer even vooruit. Mocht iemand het weten dan hoo rik dat graag. Goh wat kan het soms een vreemde wending nemen zeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
En nu is het notebook helemaal dood! Doet niets meer, geen leven meer in te krijgen! Via compaq website bios upload gedaan. Ging prima. Opgestart ging ook prima. En toen ploef uit, niets meer.

En zo gaat dit topic van programming & webscripting via windows software naar hardware problemen. Ik had vandaag beter in bed kunnen blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 09:37 ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Ik ben vrij bekent met VB6. Ik vraag me af waarom je de Mouse_Down wilt gebruiken ipv command_click? Command_click is infeite hetzelfde alleen laat je hier de muisknop los en heb je bij mouse_down de muisknop nog ingedrukt. Is dit zo'n verschil? Welke operatingsystems test je hierop? Tis volgens mij ook VB6run.dll die dit component in zich heeft.

Edit als je het zichtbaar indrukken van de commandbutton niet eens ziet lijkt het me in je windows te zitten ja.

[ Voor 16% gewijzigd door wallywally op 23-08-2005 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
wallywally schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:38:
Ik ben vrij bekent met VB6. Ik vraag me af waarom je de Mouse_Down wilt gebruiken ipv command_click? Command_click is infeite hetzelfde alleen laat je hier de muisknop los en heb je bij mouse_down de muisknop nog ingedrukt. Is dit zo'n verschil? Welke operatingsystems test je hierop? Tis volgens mij ook VB6run.dll die dit component in zich heeft.

Edit als je het zichtbaar indrukken van de commandbutton niet eens ziet lijkt het me in je windows te zitten ja.
Met indrukken moet er iets aan gaan en met los laten weer uit.