Toon posts:

[XP] 0Kb file niet te verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een bepaald moment heb ik voor een link naar een bestand op internet gekozen (met rechtermuisknopklik) het doel op te slaan op mijn desktop. Daar kwam toen een snelkoppeling te staan met de naam: "CAYVW5IZ.". Omdat het ding verder niets "deed" heb ik besloten dat het maar weer kon verdwijnen. Dus selecteren en ram op de "Delete" knop van het toetsenbord. Reactie van XP: "Kan het bestand niet verwijderen, omdat de brongegevens niet bekend zijn" Met zo'n mooi wit diagonaal krijs in een rood rondje erbij. Het bestand bekeken en het blijkt 0Kb te zijn. Ook met rechtermuisknopklik en verwijderen, ontvang ik van het systeem dezelfde negatieve reactie.

Dus als oud DOS-addept, de commandpromt in en naar de map C:\Documenten en Settings\Username\Brureaublad\ met "CD" om vervolgens daar één "lnk" bestand tegen te komen.
Dat is het snelkoppelingsbestand dat verwijst naar software elders op mijn PC. Maar het bestand CAYVW5IZ. is niet zichtbaar, na het dir commando. Dus "Attrib -h en -s er op losgelaten, in de hoop het bestand zichtbaar te krijgen in de prompt. Maar de promt reageert met de boodschap: "Attrib, de eigenschappen voor de systeemmap zullen niet worden gewijzigd\CAYVW5IZ."

Daar ziet de prompt het bestand dus wel, maar na een 'dir' geven is het bestand nog steeds niet zichtbaar. Ook proberen het bestand te "vullen" met bits en bytes, middels "edit" of onder XP in wordpad, biedt geen soulaas.

Wie heeft een dergelijke ervaring ook? En nog belangrijker, hoe kom ik van dit bestand af, als ik vind dat herinstallatie van XP geen optie is?

Alvast bedankt voor de FeedBack

Eritacus

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:03
Zou dit geen virus en/of andere schadelijke software of 't product daarvan zijn?

Verwijderd

even met Knoppix je systeem booten en zo weg gooien

Verwijderd

Probeer eens om in safe mode te booten en het dan weg te gooien. Evt. zonder netwerkondersteuning.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 07:21:
"Attrib -h en -s er op losgelaten, in de hoop het bestand zichtbaar te krijgen in de prompt. Maar de promt reageert met de boodschap: "Attrib, de eigenschappen voor de systeemmap zullen niet worden gewijzigd\CAYVW5IZ."
Je zal even: "attrib -h -s -r bestand" moeten uitvoeren - dus alle drie de attributen in één keer :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 07:36:
even met Knoppix je systeem booten en zo weg gooien
Dat hangt er dan maar net van af of z'n harde schijf is ingedeeld als FAT32 of als NTFS. De laatste keer dat ik keek werd het schrijven op NTF partities nog niet ondersteund in Linux.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:26:
[...]

Dat hangt er dan maar net van af of z'n harde schijf is ingedeeld als FAT32 of als NTFS. De laatste keer dat ik keek werd het schrijven op NTF partities nog niet ondersteund in Linux.
Knoppix 4.01 _/-\o_

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 16:23

CAP-Team

XBL: CAPTeam

BartPE _O_ schrijfrechten op FAT én NTFS schijven :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1