[ROUTER] Linksys BEFSX41

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ongeveer een jaar geleden kwamen wij thuis op het luminieuze idee om wat netwerk apparatuur te vervangen. Hier en daar hadden we nog die goede oude COAX, waarbij zonder terminator de bitjes nog uit je kabel liepen. Maar toen kwam Linksys, de BEFSX41 leek een geschikt model, netjes met wat ingebouwde firewall mogelijkheden.

(veel bloed, zweet en tranen later)

Vele firmwares heb ik geprobeert, maar tot op de dag van vandaag nog steeds gezeik met die router. De connectie is af en toe ontzettend log, ik moet gebruik maken van een oude beta firmware die Linksys zelf nooit uitgebracht heeft voor een beetje stabiele connectie en torrent downloads hangen soms de router compleet op waardoor ik m met de hand kan gaan herstarten.

Hebben meer van jullie deze ervaringen met dit prachtige model van Linksys :r ? Het is gewoon schandalig, dit product wordt nog steeds als nieuw product verkocht en de firmware van de site is instabiel en dik een jaar oud.

Links:
- BEFSX41 Stable Firmware
- Linksys stopped working on a new firmware for the BEFSX41?
- Instabiele Linksys firmware

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je haalt me de woorden uit mijn mond :)

Ben nu op jacht naar een D-Link DFL-700 zie ook (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1062433/last)

Ik heb hem destijds (2 jaar terug ?) gekocht met de hoop een mooie firewall/router te kopen. Dit viel dus al zwaar tegen omdat er een aantal functies niet werkten waar wel mee geadverteerd werd, deze kwamen later wel weer vrij via een firmware update. Het probleem bij de firmwares voor dit ding is dus dat het ene opgelost is en het andere dan niet meer werkt. Ik heb een paar keer geprobeerd om de router mijn verbinding af te laten handelen maar dit ging per dag er regelmatig uit. Dus eigenlijk altijd via de getweakte speedtouch afgehandeld en alle poorten doorlussen naar de router. Niet idiaal maar dan werkte het tenminste.

Op zich was de insteekt leuk, vooral ik gebruik met http://www.linklogger.com/screenshots.htm kon nog wat leuke dingen zien. Echter gaf het complete ding me een beetje nare bijsmaak, zeker omdat ie een stuk duurder was dan de SR41.

Mijn YouTube kanaal

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan oude firmware, nog oudere firmware of antieke firmware(begint met befsx) proberen. Nieuwe firmware betekent niet automatisch betere firmware.

• Zyphrax
Ik gebruik nu Firmware Version: 1.45.7. Dat is al best antiek, maar wel de stabielste op dit moment. Nooit uitgegeven door Linksys, dus ik vraag me serieus af wat mensen doen die net zo'n ding gekocht hebben.

Ik ben ook niet echt van plan om 10x verschillende firmware te installeren, wat er 10x toe leidt dat ik alllllllle instellingen weer kan doen, inclusief port mappings.

Stiekem hoop ik dat ze nog eens met een fatsoenlijke versie komen. Anders wordt het maar een Alcatel/Thomson alles-in-1 apparaat.

• Zyphrax
Zo even mn gal gespuwd richting de technische helpdesk van Linksys. De hele frustratie uitgeschreven en op een vriendelijke dan wel confronterende manier gevraagd wanneer ze nu eens fatsoenlijke firmware maken voor de BEFSX41.

Als het goed is krijg ik binnen 24/48 uur een respons. Wat vast en zeker in de trant is van "Ja meneer we werken er aan, maar tsja tis ingewikkeld en binnenkort komt hij beschikbaar".

[ Voor 30% gewijzigd door Zyphrax op 23-08-2005 22:59 ]

• Zyphrax
Zojuist antwoord van Linksys gehad, nou eigenlijk geen antwoord.
Ze hadden me, for crying out loud, een stukje handleiding gestuurd over het instellen van port forwaring.

Daar heb ik nu een enigzins bot, maar toch vriendelijk.mailtje op teruggestuurd, dat ik graag antwoord wil op de vraag die ik stel en niet het antwoord van een of andere mailbot.

• Zyphrax
Daar een reactie op gehad, ze sturen me zo snel mogelijk de nieuwste beta firmware

• Zyphrax
Nieuwe beta firmware 1.52.4 beta 002 (van 27 april 2005, dat geeft aardig aan hoe 'hoog' de prioriteit voor Linksys is) ontvangen en geinstalleerd.

Zowel ervoor als erna goed een aantal keer Factory Defaults gekozen en de reset knop gebruikt zoals aangeraden wordt. Tot zover geen problemen. Totdat ik ging testen of internet goed werkte.

Simpele sites zoals http://www.mitbv.com werkte goed.
Een site zoals http://yvo.net kwam alleen de HTML over en bleef de connectie stallen op het plaatje.
Sites als http://www.nu.nl en http://www.tweakers.net werden helemaal niet ingeladen.
FTP-en, kon ik iig connecten naar mijn site.
Mail, na 1 mailtje binnengehaald te hebben, stallde ook deze.

Kortom, het is weer huilen met de pet op. Ik heb alle firewall features gedisabled, maar het mocht allemaal niet baten. Vermoedelijk worden sommige pakketjes gewoon onterecht kapot geslagen of zwaar mishandelt. Daarna weer terug naar 1.45.7 en alles werkte weer prima (op wat problemen met BitTorrent na, die na verloop van tijd de router doet vastlopen).

Ergo, ik heb het gehad met dat rot apparaat en heb nu maar mijn Thomson 510 die ervoor zit, zo geconfigureerd zodat deze als Modem en Router dient. Voor mij geen Linksys meer...

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Dit topic vind ik toch wel appart...
Doet mij denken dat ik de enige ben die dit een heerlijk apparaat vind.
* Berik blijft Linksys een heerlijk merk vinden en het aan iedereen aanraden
Nog nooit problemen met een Linksys product gehad, in tegenstelling tot de bekende Alcatel 510, die de portmappings maar niet wil onthouden...

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:25
Berik schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:24:
Dit topic vind ik toch wel appart...
Doet mij denken dat ik de enige ben die dit een heerlijk apparaat vind.
* Berik blijft Linksys een heerlijk merk vinden en het aan iedereen aanraden
Nog nooit problemen met een Linksys product gehad, in tegenstelling tot de bekende Alcatel 510, die de portmappings maar niet wil onthouden...
je bent niet de enige. Ik heb ook dit apparaat 1,5 jaar lang met plezier gebruikt. Het was in het begin inderdaad even zoeken naar firmware waar alles goed mee draaide. Ik weet het intussen niet meer zeker, maar volgens mij draaide hij 1.45.7 (kan me iets herinneren dat de 1.50.x helemaal bagger was)!

Een collega van mij heeft intussen al meer dan 2 jaar deze router en heeft ook nooit dergelijke problemen gehad. Dus ook ik vind dit topic toch wel apart. Linksys blijft een leuk merk voor thuis (liever een linksys dan een sweex/trust/enz)

• Zyphrax
Zelf geen enkel probleem met de portmappings, heb je de nieuwste firmware?

Ooit ervaring gehad met de BEFSX41? Dan krijg je ineens een heel ander beeld van Linksys.
Daarnaast hebben we ook een 6 poorts switch van Linksys en die loopt vrolijk vast na een stroomstoring, waardoor ik m met de hand weer moet resetten.

Volgensmij typisch zo'n bedrijf dat na overname kwalitatief niks meer is.
Zie ook de links in mijn eerste post.

[ Voor 14% gewijzigd door Zyphrax op 29-08-2005 13:39 ]

• Daos
  • Niet online
Linksys is pas slecht geworden sinds het is overgenomen. Daarvoor werden er regelmatig verbeteringen aangebracht in de firmware. Ik heb de wat oudere BEFSR41 en daarvan is de firmware na veel updates bijna perfect.

• Zyphrax
Daos schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:00:
Ik heb de wat oudere BEFSR41 en daarvan is de firmware na veel updates bijna perfect
De BEFSR41 is een model dat ongeveer in Augustus 2001 gereleased is. Goed om te horen dat na dik 4 jaar, de firmware bijna perfect is. Ik snap niet dat consumenten dat pikken van Linksys...

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik vraag me toch af wat er allemaal mis is met die firmwares, het enige verschil dat ik heb gemerkt is dat er opeens een andere gui was (die veel lekkerder werkt) en een paar functies erbij, niks echt bijzonders.
Ook blijven alle instellingen hetzelfde na een firmware-upgrade!

Ik vind de router gewoon goed werken, heb eigenlijk niks erop aan te merken.

• Zyphrax
Berik schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:14:
Ik vraag me toch af wat er allemaal mis is met die firmwares, het enige verschil dat ik heb gemerkt is dat er opeens een andere gui was (die veel lekkerder werkt) en een paar functies erbij, niks echt bijzonders.
Hieronder mijn ervaring dus met de nieuwste beta (1.5x.x hebben allemaal dit probleem)
Zyphrax schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:08:
Tot zover geen problemen. Totdat ik ging testen of internet goed werkte.

Simpele sites zoals http://www.mitbv.com werkte goed.
Een site zoals http://yvo.net kwam alleen de HTML over en bleef de connectie stallen op het plaatje.
Sites als http://www.nu.nl en http://www.tweakers.net werden helemaal niet ingeladen.
FTP-en, kon ik iig connecten naar mijn site.
Mail, na 1 mailtje binnengehaald te hebben, stallde ook deze.

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:25
Berik schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:14:
Ook blijven alle instellingen hetzelfde na een firmware-upgrade!

Ik vind de router gewoon goed werken, heb eigenlijk niks erop aan te merken.
Veel mensen (waaronder ik) hebben problemen met de 1.5.x firmware. Ik hoor zoal dat hij gaat rebooten na een traceroute, reboot bij meerdere connecties, websites die moeilijk doen (zoals Zyphrax al heeft beschreven) en nog meer. Google maar eens naar zo'n firmwareversie!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb de BEFSR41 V3 ook gehad. Verschillende firmwares geprobeerd maar bleef instabiel. Ook met de standaard firmware. Meteen teruggestuurd en een E-tech gekocht. De helft goedkoper en werkt perfect. Nooit meer Linksys voor mij.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Daos
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:29:
Ik heb de BEFSR41 V3 ook gehad. Verschillende firmwares geprobeerd maar bleef instabiel. Ook met de standaard firmware. Meteen teruggestuurd en een E-tech gekocht. De helft goedkoper en werkt perfect. Nooit meer Linksys voor mij.
Versie 3 was volgens mij net nieuw toen Linksys overgenomen werd (en de problemen begonnen).

Ik heb versie 1. Die heb ik in februari 2001 gekocht voor $125 (+ $40 verzendkosten). De Linksys BEFSR41 was toen de enige router met ingebouwde switch (en dan ook nog 100mbit). Concurrenten kwamen toen niet verder dan een hub. Er zat toen ik hem kreeg firmware versie 1.26 in. Ik heb zo'n 20-30 keer de firmware moeten updaten. (Dynamisch IP ophalen werkte eerst niet eens.)

Maar zoals ik al zei: Ik ben nu erg tevreden.
Pagina: 1