Toon posts:

Nummer laten porteren buiten regiogebied

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk voor een bedrijf dat momenteel twee vestigingen heeft en er binnenkort één wordt opgeheven. Doordat het telefoonnummer van de vestiging die wordt opgeheven veel gebruikt wordt is het van belang dat dit nummer wordt doorgeporteerd naar de andere vestiging.

De vestigingen bevinden zich niet binnen één kengetal gebied. En de vestiting die wordt opgeheven heeft dus geen locatie meer.

Heb verschillende malen gebeld met de helpdesk van KPN Vaste Telefonie maar van hun krijg ik uiteenlopende antwoorden met als gemiddelde uitslag: het is niet mogelijk. Nu ben ik benieuwd wat de mogelijkheden met de kabel zijn en/of voIP.

De ideale oplossing zou zijn dat men belt naar de vestiting die wordt opgeheven (bijvoorbeeld: 010-1234567 en dat deze direct woord doorgestuurd naar 030-1234567). Hiermee bedoel ik geen doorgeschakelen.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 08:51
moet je nakijken of een voip bedrijf dat nummer kan porteren

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat mag niet.

Nummers (netnummers) zijn regio gebonden. Enige oplossing is om dus een locatie/adres te kiezen waar in dat netnummergebied om dat nummer naartoe verhuizen. En dan zorgen voor een doorschakeling bijvoorbeeld.

't Is niet mogelijk om een 010 nummer in het 030 netnummergebied te hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Porteren ?? Volgens mij betekent porteren dat je je nummer kunt behouden op het moment dat je overschakeld naar een andere aanbieder. Een veel gebruikt iets bij mobiele telefonie.

Ik denk idd dat je geen kans maakt om in een ander gebied, hetzelfde nummer te behouden ( 0800 en 0900 nummers daargelaten ) Als het nummer daadwerkelijk ZO belangrijk is, en het wel wat mag kosten, kun je denken aan doorschakeldiensten. Je nummer word dan in de openbare telefooncentrale direct doorgezet naar je nieuwe lokatie. Je betaalt echter wel de gesprekskosten van de telefooncentrale naar de nieuwe lokatie. Ook betaal je ook dubbel abbon.

[ Voor 3% gewijzigd door Bud_s op 23-08-2005 01:09 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Porteren is hier wel de enigige oplossing. Nummer moet weg bij kPN want die houden zich aan de regels naar een VoIP aanbieder bijvoorbeeld.

Die zien niet immers waarvandaan je fysiek gebruik maakt van 't nummer/dienst behalve een IP adres ;)

Nadeel kan zijn dat je de rest van de techniek zelf moet oplossen...

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 23-08-2005 01:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.