Als je die 'apparaten' verwijdert en daarna gelijk de laatste chipsetdrivers voor je moederbord installeert? Daarna rebooten en kijken of ze weg zijn.
Zet ook eens 'computer opnieuw opstarten bij foutmelding' uit in Systeem onder tabblad 'Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen. Misschien krijg je de volgende keer een BSOD en kunnen we daar wat mee.
Zet ook eens 'computer opnieuw opstarten bij foutmelding' uit in Systeem onder tabblad 'Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen. Misschien krijg je de volgende keer een BSOD en kunnen we daar wat mee.
Toen waren beige computers heel gewoon.
ik heb daarnet die 3 'apparaten' uitgeschakeld en pc wou niet meer verder opstarten. Ik heb moeten opstarten van laatst werkende configuratie want veilige modus werkte ook al niet meerPrutz0r schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:04:
Als je die 'apparaten' verwijdert en daarna gelijk de laatste chipsetdrivers voor je moederbord installeert? Daarna rebooten en kijken of ze weg zijn.
//hoe moet ik drivers voor mobo installen?
ik heb een tijdje ene foutmelding gekregen, maar nu niets meer, hij start normaal op, maar als ik dan in apparaatbeheer ga kijken heeft hij foutmeldingZet ook eens 'computer opnieuw opstarten bij foutmelding' uit in Systeem onder tabblad 'Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen. Misschien krijg je de volgende keer een BSOD en kunnen we daar wat mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 00:08 ]
installeer die dingen eens opnieuw.
hint: rechtermuis knop.
Denk niet dat je topic op deze manier lang uit gaat houden overigens.
Ik heb op geen manier iets van eigen initiatief gezien.
Dit mag ik bestempelen als een grote *zucht*.
Denk niet dat je topic op deze manier lang uit gaat houden overigens.
meestal moet je gewoon dubbelklikken op dat dingetje, naar stuurprogramma's gaan. Dan kies je stuurprogramma bijwerken, je doet de cd van je moederbord erin en je bent klaar
het leuke eraan is dat ik geen stuurprogramma kan bijwerken of installeren, dat weigert hij te doen, ik heb al op verschillende fora raad gevraagd en niemand kan me helpen.gupje schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:26:
installeer die dingen eens opnieuw.
Er zijn er verschillende die me doorverwezen naar hier omdat er hier mensen tussenzitten die er iets van kennen, en geen domme antwoorden geven.Denk niet dat je topic op deze manier lang uit gaat houden overigens.
ik heb al andere chipset drivers gedowned, en ben zonet tot de ontdekking gekomen dat als ik PCIIde en Vasteschijfcontroller uitschakel de pc normaal werkt, maar partmgr moet ingeschakeld staan anders start ie niet op.
Kijk inderdaad eens even naar de dingen die je hierboven ziet. Ik zie geen inzet van jouw kant om het op te lossen. Hier op GoT verwachten we dat je dat wel uitgebreid doet. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens na. Wat heb je allemaal al geprobeerd?
- chipsetdrivers gedownedsanfranjake schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:51:
Kijk inderdaad eens even naar de dingen die je hierboven ziet. Ik zie geen inzet van jouw kant om het op te lossen. Hier op GoT verwachten we dat je dat wel uitgebreid doet. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens na. Wat heb je allemaal al geprobeerd?
- update van bios gedaan
- overal op internet gezocht
- handleidingen geraadpleegd
- fora geraadpleegd
- drivers proberen te zoeken
// de site van asus (mobo) heeft me trouwens niet veel wijzer gemaakt..
en nu heb ik PCIIde en vasteschijfcontroller uitgeschakeld, en nu lijkt alles heel normaal te werken
nu ga ik een tijdje aanzien hoe de pc zich gedraagt, dus ik ga niet meer verder zoeken als hij normaal werkt.
Dus wat mij betreft is het momenteel opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 01:01 ]
offtopic:
Woehoe, opgelost.
Dan pas ik de topictitel nog even wat aan, als iemand iets dergelijks heeft zal hij dit topic niet kunnen vinden met de titel 'Vreemde foutmeldingen'
Overigens is voor een volgende keer de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen hier zeker handig, net als de WOS FAQ (vwb. de BSOD's).
Voor een volgende keer: die opmerkingen vwb. eigen inbreng etc. komt doordat er (te?) veel mensen een vraag dumpen zonder zelf echt wat te proberen en dat is op GoT pertinent niet de bedoeling: we denken heel graag mee maar zijn geen helpdesk. Daarom moeten de goeden onder de kwaden lijden en redelijk uitgebreide topicstarts maken waaruit duidelijk is dat het niet het geval is. Los daarvan is het handig/nodig om genoeg informatie te hebben na de topicstart
Anyhow. Last but not least: welkom
Woehoe, opgelost.
Dan pas ik de topictitel nog even wat aan, als iemand iets dergelijks heeft zal hij dit topic niet kunnen vinden met de titel 'Vreemde foutmeldingen'
Overigens is voor een volgende keer de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen hier zeker handig, net als de WOS FAQ (vwb. de BSOD's).
Voor een volgende keer: die opmerkingen vwb. eigen inbreng etc. komt doordat er (te?) veel mensen een vraag dumpen zonder zelf echt wat te proberen en dat is op GoT pertinent niet de bedoeling: we denken heel graag mee maar zijn geen helpdesk. Daarom moeten de goeden onder de kwaden lijden en redelijk uitgebreide topicstarts maken waaruit duidelijk is dat het niet het geval is. Los daarvan is het handig/nodig om genoeg informatie te hebben na de topicstart
Anyhow. Last but not least: welkom
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
het is geen antwoord, maar meer een vraag. helpt hier een CMOS reset? het zal wel een verschrikkelijk domme vraag zijn, maar ik weet niet wat dat doet. ik moest dat laatst doen omdat m'n pc telkens in de sleep-mode viel tijdens het gamen.
Met een CMOS reset worden gewoon je BIOS instellingen teruggezet naar default waardes.SjorsVN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:46:
het is geen antwoord, maar meer een vraag. helpt hier een CMOS reset? het zal wel een verschrikkelijk domme vraag zijn, maar ik weet niet wat dat doet. ik moest dat laatst doen omdat m'n pc telkens in de sleep-mode viel tijdens het gamen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Pagina: 1