Toon posts:

Google kent domein wel, maar de site-inhoud niet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op google en met de GoT-search, maar ik zal wel de verkeerde zoekwoorden gebruiken.
Mijn weblog (link staat in sig) kent google wel - als je gewoon zoekt op "thisisberry" krijg je bovenaan wel het domein als eerste resultaat - maar de inhoud wordt niet door google ingelezen, en mijn site zul je dus niet vinden met google. Ik heb een domein, thisisberry.com, dat doorverwijst naar mijn demon-adres, www.stronks.demon.nl. Maar wanneer ik termen van mijn site in google intyp, krijg ik nul op het rekest. Wie weet waarom google mijn site niet lust?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 23:52 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jawel hoor :?

Heb je Google ook de kans (lees: tijd) gegeven om je site te indexen? Dit gebeurt soms pas na een paar dagen en in het ergste geval pas na een paar weken.

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 22-08-2005 23:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/2.html
Uw pagina's gebruiken frames. Voor zover mogelijk biedt Google ondersteuning voor frames. Zoekmachines kunnen echter vaak moeilijk overweg met frames. Ook het toevoegen van pagina’s aan favorieten, het e-mailen van koppelingen enz. is vaak problematisch. Dit komt omdat frames eigenlijk niet passen in het basisconcept van internet (waarbij iedere pagina overeenkomt met één URL). Als de pagina als geheel voldoet aan de zoekopdracht, geeft Google de frameset als zoekresultaat. Als echter een individuele frame op de site aan de zoekopdracht voldoet, geeft Google voor die frame alleen deze URL weer. De pagina wordt echter niet weergegeven in de context van een frame, omdat de bij deze URL horende frameset niet altijd te vinden is.

Als u zich zorgen maakt over de beschrijving die de zoekmachine bij uw website ziet, leest u dan "Search Engines and Frames." Dit artikel beschrijft de "NoFrames"-tag, die wordt gebruikt om u andere inhoud te geven. Als u, in plaats van alternatieve inhoud, zinnen aanbiedt in de sfeer van "Voor deze site hebt u een browser nodig die frames ondersteunt" of "Dowload een browser die frames ondersteunt", sluit u zoekmachines uit en ook mensen die de frames-functie van hun browser hebben uitgeschakeld. (zo kunnen audiobrowsers, die worden gebruikt in auto’s of door visueel gehandicapten, over het algemeen niet overweg met frames. Het werken met frames is immers primair een visuele techniek.) U kunt meer over "NoFrames" in de HTML-standaard lezen op .
Verder zie ik geen enkele 'zoekrobot-sturende meta tag', en op beide locaties geen robots.txt

http://www.searchengineworld.com/robots/robots_tutorial.htm

Nu kun je wel beweren dat je op google gezocht hebt en op GoT, maar joost mag weten waarnaar je gezocht hebt dan. NIET naar het indexen van je site door Google iig.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:52:
jawel hoor :?

Heb je Google ook de kans (lees: tijd) gegeven om je site te indexen? Dit gebeurt soms pas na een paar dagen en in het ergste geval pas na een paar weken.
Ja, ik ben al een aantal weken bezig. Maar toen ik zocht op een zin vond ik wel mijn site tussen de zoekresultaten; toen ik zocht op mijn eigen naam - die er ook staat vermeld - vind ik mijn eigen site niet tussen de zoekresultaten!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:54:
http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/2.html

[...]

Verder zie ik geen enkele 'zoekrobot-sturende meta tag', en op beide locaties geen robots.txt

http://www.searchengineworld.com/robots/robots_tutorial.htm

Nu kun je wel beweren dat je op google gezocht hebt en op GoT, maar joost mag weten waarnaar je gezocht hebt dan. NIET naar het indexen van je site door Google iig.
indexen? Nou, dat is dus een werkwoord waaraan ik niet gedacht had!
/edit: en het is geloof ik indexeren - ik ben niet de enige die er moeite mee heeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 00:01 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...emon.nl&btnG=Zoeken&meta=
Bij een zoektocht op je naam staat je site wel in de resultaten, je staat alleen niet bovenaan. Simpel te controleren met googles 'site:' keyword.

{signature}

Verwijderd

Ach dat heet dichterlijke vrijheid, het is verengelst nederlands, een kwaal waar computernerds als ik wel meer last van hebben..

Voor de rest.. ik ben wel aan het azijnpissen, maar.. zou je niet op elk bericht afzonderlijk reageren? Je kunt gewoon op 'quote' bij een bericht klikken, terwijl je een reactie aan het typen bent. Het betreffende bericht wordt dan _ook_ in je reactie gequote.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:02:
http://www.google.nl/sear...emon.nl&btnG=Zoeken&meta=
Bij een zoektocht op je naam staat je site wel in de resultaten, je staat alleen niet bovenaan. Simpel te controleren met googles 'site:' keyword.
Het vreemde is: wanneer ik pagina na pagina afstruin om te kijken waar mijn site staat vermeld, staat ie er niet bij. Maar dat komt, zo blijkt nu, doordat ie er alleen bijstaat als ik " de zoekbewerking herhalen met de weggelaten resultaten." kies. Google ziet namelijk de vorige lokatie van mijn weblog, een blogspot-domein, als identiek aan mijn huidige lokatie. Als ik zoek op mijn naam, geeft ie dus een verouderde, gedateerde site op, en verbergt hij mijn nieuwe domein! Maar ik ben al een maand ofzo verhuisd, en heb al een behoorlijk aantal berichten sindsdien gepost. Ik snap dan ook niet waarom hij wel het blogspot-adres (dat dus al tijden niet is geupdate) in de zoekresultaten vermeldt, maar niet mijn nieuwe adres.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:03:
Voor de rest.. ik ben wel aan het azijnpissen, maar.. zou je niet op elk bericht afzonderlijk reageren? Je kunt gewoon op 'quote' bij een bericht klikken, terwijl je een reactie aan het typen bent. Het betreffende bericht wordt dan _ook_ in je reactie gequote.
Dat wist ik niet, wat een geniale functie! :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 00:10 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De oude blogspot zal op Googles eigen wijze binnen nu en 2 maanden automagisch van de lijst verdwijnen. Google cachet (ook zo'n leuke Engels term :+ ) logischerwijs het een en ander. :)

{signature}

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ah. You have it thus self well through!
Even spammen hoor, mijn weblog bevindt zich thans op www.thisisberry.com.
(Tering wat een engels op dat blog. De gaten in m'n sokken trekken er van open..)

Google doet niet zoveel met domeinnamen. Google gaat vooral voor content en links naar je content. Googlen op "Google Pagerank" leert je hoe.

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 23-08-2005 19:41 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

idd.. als je geen engels kunt, ga dan ook niet lopen bloggen in het engels ;)

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:40:
Ah. You have it thus self well through!
(Tering wat een engels op dat blog. De gaten in m'n sokken trekken er van open..)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:49:
idd.. als je geen engels kunt, ga dan ook niet lopen bloggen in het engels ;)
Zeur.
Mijn Engels is uitstekend voor een Nederlander, maar per definitie gebrekkig vergeleken met personen die Engels als moedertaal spreken. Het wordt alleen maar beter wanneer ik het dagelijks blijf gebruiken, en ik zou het kunnen perfectioneren als ik hiermee een tijdje zou doorgaan of ervoor zou kiezen om volgend jaar in Amerika voor een PhD te gaan.
Overigens blog ik enkel in het Engels omdat ik onderzoek wil doen naar Engelstalige blogs en Engelstalig online nieuws, en bij wijze van participatieve observatie zelf daarvan deel wil uitmaken. In mjn verdere journalistieke loopbaan zal ik echter in het Nederlands blijven schrijven. :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

't staat dus gewoon bij de uitleg op Google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.