Samenvoegen in OOo naar etiket en catalogus?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18
Hallo,

Heeft er hier iemand ervaring met etiketten en catalogi in OpenOffice.org? In Word is dit vrij makkelijk in te stellen, maar het lukt me in OOo niet.

De optie etiketten heb ik gevonden, maar het resultaat is niet zoals gewenst. Als ik bijv. Herma 4625 kies als voorbeeldformaat, dan toont hij een vel met etiketten en randen. Als ik vervolgens een samenvoegveld invoeg, dan toont hij die boven de bovenste rand. Het is een beetje lastig uit te leggen zo, maar waar het op neer komt is dat het lijkt alsof de data niet in het etiket zelf maar in de marges tussen papierrand en etiket gezet worden. Zie screenshot voor de verduidelijking.

In Word 2000 kun je ook een catalogus laten genereren. In Word XP en nieuwer heet deze optie volgens mij adreslijst o.i.d. Een dergelijke optie kan ik niet vinden in OOo. Iemand een idee?

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18
Heeft er niemand ervaring met het maken van etiketten en agenda's/adreslijsten in OOo?
Op het OOo forum vind ik ook niet veel nuttige info. Er staat op zich her en der wel goed uitgelegd hoe je een etiket moet maken, en zoals je in het screenshot kunt zien is dat op zich wel gelukt, maar hij lijkt de samenvoegvelden niet IN het etiket maar erboven te zetten...althans zo lijkt het. Ik weet dus niet of ik het correct doe en zou graag horen van iemand die hier ervaring mee heeft of het resultaat uit het screenshot het juiste is.