Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] Images verticaal ingedeukt

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:06
Hallo, eerste bug so far...

Ik heb gemerkt dat als ik een thread met plaatjes bekijk, sommige plaatjes gewoon ingedeukt zijn, verticaal.
Omdat het misschien niet duidelijk is, hier een image:
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/2300/ingedeukt8al.th.jpg

In [rml][ puppy] weet iemand een leuke naam?[/rml]

Als ik vervolgens back en dan weer forward doe, dan krijg ik de image wel gewoon normaal te zien.
Winxp, sp2
IE 6.0.2900

Met firefox heb ik dit probleem nog nooit gezien... Iemand hier een verklaring voor?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 00:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Een keer refreshen was waarschijnlijk ook al genoeg geweest :) Kan een keer gebeuren, dat de browser een tag verkeerd pakt :)

• enira
Nja, het blijft dus niet bij 1x, toch is het uitermate irritant. Soms heb ik het ook bij fototopics, en bij willekeurige andere topics waar images instaan.
En om nou bij elk topic te gaan f5'en... :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, moet erlijk zeggen dat me dit ook al een tijdje overkomt. Zowel op mijn werk als thuis, op werk is bij mijn weten IE6 SP1 maar thuis IE6 SP2, en heb het meen ik ook wel eens in FF 1.04 gezien. Zou wel fijn zijn als het gefixt kon worden. Met name in de HK topics en in de grote "show je xxxxxxxx" topics is het knap irritant. Refresh helpt er niets aan, zelfs harde refresh (ctrl-F5) haalt niks uit :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Voutloos
  • Niet online
Dat er iets fout gaat met door derden gehoste plaatjes of met het renderen binnen je browser, komt natuurlijk niet door een fout van GoT (zolang er geen rare attributen bij het plaatje staan). ;)

{signature}

• enira
Voutloos schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:40:
Dat er iets fout gaat met door derden gehoste plaatjes of met het renderen binnen je browser, komt natuurlijk niet door een fout van GoT (zolang er geen rare attributen bij het plaatje staan). ;)
Ik mag aannemen dat GoT wel gewoon de img tags goed kan parsen? (of hoe noem je dat?)
renderen, ook goed...

• Voutloos
  • Niet online
GoT zet puur de volgende HTML neer [img]"URL_naar_plaatje"/[/img]. Dat je browser dan iets raars bakt is vervolgens dus niet hun schuld.

Wel geef je een grappig voorbeeld, aangezien dat plaatje een debiel lange URL en dus idem title en alt heeft:
code:
1
[img]"http://www.gotpetsonline.com/pictures-gallery/dog-pictures-breeders-puppies-rescue/american-white-shepherd-pictures-breeders-puppies-rescue/pictures/american-white-shepherd-0004.jpg"[/img]

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 22-08-2005 22:52 ]

{signature}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

De image checker kan al gebruikt worden om automagisch de juiste afbeeldingen bij een plaatje te zetten; dat is een extra hint naar de browser om die ruimte te reserveren. In de toekomst zal dat script op alle nieuwe messages toegepast gaan worden zodat ws dit probleem (wat eigenlijk gewoon een render-bug van de browser is) niet of nauwelijks meer voor zal komen.

En all in all blijft IE natuurlijk een verouderde browser :P

Intentionally left blank

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Voutloos schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:50:
GoT zet puur de volgende HTML neer [img]"URL_naar_plaatje"/[/img]. Dat je browser dan iets raars bakt is vervolgens dus niet hun schuld.
Het gekke is alleen wél dat het vaker voorkomt en dat ik niet mijn IE in de tussentijd geupdate heb... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 23-08-2005 00:59 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Motrax schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:59:
[...]

Het gekke is alleen wél dat het vaker voorkomt en dat ik niet mijn IE in de tussentijd geupdate heb... ;)
kan het wellicht (dat had ik maar bij-gebrek-aan-beter als verklaring aangenomen) iets te maken hebben met de image-resize functie? Ik heb geen idee hoor, maar ik het het probleem alleen op GoT en dus vond ik dat wel een leuke verklaring.

disclaimer: zomaar een hersenspinsel hoor, verder geen technische onderbouwing

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52

Luke!

#Treinbaas
Bij mij gebeurt dit met IE6 ook regelmatig sinds een week of drie....

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Luccus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:34:
same :). En dan vooral de geposte plaatsjes van deze user in dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23056932.

Na een keertje f5 is het wel weg, maar toch :P.

specs

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In IE7 ook hetzelfde geval :)

T.net gallery | V&A ads

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zullen we het erop houden dat het een IE bug is, en dat reageren met 'mijn IE heeft hetzelfde probleem' niet echt nuttig meer is ? :)

Zodra crisp langshuppelt zal 'ie deze thread vanzelf tegenkomen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Luccus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:34:
Is het mogelijk om op dat moment de source even hier neer te plempen. Wellicht dat er inderdaad iets niet goed gaat (qua template), zodat de mannen achter de schermen kunnen kijken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het zal wel weer één of andere vage bug in IE zijn; ik heb de source van een 'probleemgeval' opgeslagen en zal eens kijken of ik uit kan vissen wat er misgaat.
De image resizer zou er niets mee van doen mogen hebben aangezien deze images allemaal onder de maximale breedte zitten.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Na wat korte testjes blijkt dat IE bij bepaalde plaatjes in 1e instantie de width en height verkeerd doorgeeft; zo krijg ik bij een plaatje in een van de gemelde posts bijvoorbeeld 624 x 30 terug voor een plaatje wat eigenlijk 500 x 315 pixels groot is.
Dat lijkt dus op een bug in IE; ik zal eens kijken in hoeverre dat af te vangen is...

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp in "[BUG] Images verticaal ingedeukt" is inmiddels doorgevoerd, al blijft IE troep.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.