Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]
Nope.. er draait geen exchange.
Het is een pure file-server (dus alleen bestandsdeling).
Verder is er wel DHCP en DNS geinstalleerd, maar ik kan hier niet iets in zien dat het daar vandaan zou moeten komen.
Het is een pure file-server (dus alleen bestandsdeling).
Verder is er wel DHCP en DNS geinstalleerd, maar ik kan hier niet iets in zien dat het daar vandaan zou moeten komen.
Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]
Een caching DNS? Dan kan het wel eens zijn dat ie ff naar de andere DNS wil zoeken om veranderingen op te halen... Ik weet alleen niet of dit precies het probleem is en hoe je het kan oplossen. ik zou zeggen hang er tussen je router en je server eens een sniffer en kijk wat er over het lijntje gaat..
Weet je nog een goede sniffer dan? (ik ben niet zo thuis in sniffers enzo
)
Ik weet niet precies of het in NT ook kan, maar in linux kun je gewoon zeggen dat hij niet hoeft in te bellen voor DNS queries...
moet je daar een naar kijken... misschien helpt het?
moet je daar een naar kijken... misschien helpt het?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Ehh.. het is een aparte router. Een Zyxel prestige 100H. Zitten ook wel filters in btw. Maar als ik daar dan een filter op dns queries zet, dan zal ie dus geen url's meer kunnen omzetten.
Verwijderd
De gateway weghalen op die 2k server is een oplossing...als dat niet kan zou ik een echt server OS gebruiken...
Ik denk dat die 2k server eens in de zoveel tijd een pakketje naar M$ moet sturen ofzo...
Ik denk dat die 2k server eens in de zoveel tijd een pakketje naar M$ moet sturen ofzo...
Haha! tjah dat zou best kunnen jah. Dat ie om het half uur het netwerk afscant naar illegale software en de resultaten doorstuurt naar billie 
Maar de gateway weghalen is niet echt een oplossing omdat de server ook wordt gebruikt als werkstation.
Maar de gateway weghalen is niet echt een oplossing omdat de server ook wordt gebruikt als werkstation.
Pagina: 1