Toon posts:

Playlist van streams

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn website (www.distract.nl) is een music player te vinden met een database van meer dan 1.000 streaming videoclips.

Nu wil ik een member-systeem maken waarbij mensen een eigen playlist kunnen samenstellen met streams. Vervolgens moeten deze streams achter elkaar worden afgespeeld.

Is dit makkelijk te maken ? Kan iemand advies geven ?

Alvast bedankt !

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd? Waar wil je het mee gaan doen, heb je dat al bepaald? Wat lukt je niet precies, waar loop je tegen aan. Welke database ga je gebruiken, wat heb je daar al voor onderzocht? Wat voor inlogsysteem wil je gebruiken? Enz, enz, enz. We zijn meer informatie nodig om tips te kunnen geven. Je laat totaal niet blijken ook maar iets zelf uitgezocht te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses. Bovenstaand bericht komt misschien wat spammerig over.

De player is opgebouwd met ASP. De database waar alle clips in staan is een Microsoft Acces-bestand (*.mdb). Alle clips in de database hebben een eigen ID.

Zoals ik het voor me zie:

Members kunnen een lijstje maken met clips; de unieke ID's van deze clips worden vervolgens opgeslagen in de mdb-database. Vervolgens moet de member kunnen klikken op een knop 'playlist afspelen' (of iets dergelijks), waarnaar de de clips uit de playlist achter elkaar worden afgespeeld.

Mijn vraag is dus tweeledig. Enerzijds is de vraag hoe de members hun favoriete clips kunnen opslaan in de centrale database, anderzijds hoe deze streams achter elkaar af te spelen.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
je maakt gewoon twee extra tabellen aan: user en user_clip, waarvan de laatste een m:n koppeling is tussen users en clip (+ een volgorde kolom...). vanuit je query die alle clips bij een user zoekt genereer je een playlist. er is genoeg te vinden op internet over hoe diverse playlist formaten in elkaar zitten, doorgaans zijn het nl gewoon textbestandjes. of het moeilijk is hangt van je ervaring met programmeren af, zo te zien is dit eigenlijk meer een /13 onderwerp...