Toon posts:

Toshiba 1800-214 start soms en soms gewoon helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb al twee keer een toshiba in mijn handen gehad en 2 keer hetzelfde probleem. Dit keer met een (redelijk oude) satelite 1800-214. Soms start de laptop gewoon helemaal NIET op. Dan bedoel ik niet het besturingssysteem, maar als ik hem aan zet, gewoon zwart scherm, helemaal niets dus... Ik denk dat dit een frequent probleem is. Kan iemand me zeggen waar dit aan kan liggen, dan draai ik hem eens los, hij valt toch niet meer onder garantie? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en.... kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 maal een kickje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Stof verwijderen van de binnenkant?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Krijg je wel beeld op een extern beeldscherm (indien mogelijkheid tot aansluiten externe monitor).
Krijg je hier namelijk geen beeld op dan wordt de kans groter dat een van de onderdelen van het moederbord defect is (of als de grafische kaart een daughterboard is, kan deze defect zijn og losgeschoten zijn).
- Geeft ie verder nog piepjes, bliepjes of andere rare geluiden als je 'm probeert aan te zetten?
- Start ie niet op op netspanning of batteryspanning, of doet ie het op allebij niet?
Gooi de accu er eens uit en kijk of ie dan wel op wil starten
- Is er wel HDD, diskettestation of cdrom station activiteit (hoor je iets opspinnen of zie je lampjes knipperen of branden?

Hiermee wordt het wat makkelijker om terug te vinden waar het probleem precies ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:51:
Stof verwijderen van de binnenkant?
Heb ik al gedaan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:43:
- Krijg je wel beeld op een extern beeldscherm (indien mogelijkheid tot aansluiten externe monitor).
Krijg je hier namelijk geen beeld op dan wordt de kans groter dat een van de onderdelen van het moederbord defect is (of als de grafische kaart een daughterboard is, kan deze defect zijn og losgeschoten zijn).
- Geeft ie verder nog piepjes, bliepjes of andere rare geluiden als je 'm probeert aan te zetten?
- Start ie niet op op netspanning of batteryspanning, of doet ie het op allebij niet?
Gooi de accu er eens uit en kijk of ie dan wel op wil starten
- Is er wel HDD, diskettestation of cdrom station activiteit (hoor je iets opspinnen of zie je lampjes knipperen of branden?

Hiermee wordt het wat makkelijker om terug te vinden waar het probleem precies ligt :)
- ik krijg ook geen beeld op externe monitor
- rare geluidjes ed..
- hij start niet op netspanning, batterijspanning of beide (ook niet met accu eruit)
- er is geen HDD, diskette station of CD-rom activiteit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Interne stroomdistributie (DC-DC converter of zo) is kaduuk. Soms een los onderdeel, maar tegenwoordig op moederbord.

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 31-08-2005 14:28 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:28:
Interne stroomdistributie (DC-DC converter of zo) is kaduuk. Soms een los onderdeel, maar tegenwoordig op moederbord.
In de meeste gevallen heeft het hiermee te maken inderdaad.Het onderdeeltje wil vaak weleens voltage-converterboard heten. Mocht die naar de haaien zijn dan heb je pech als die vastgesoldeerd zit op het moederboard, en zou je het hele moederbord moeten vervangen (kutklusje en erg prijzig als je 't origineel wil hebben). Ik weet niet of je bij dit model dat om een of andere manier er af kan slopen en een nieuwe board er op kan solderen.

Heb je toevallig al bij Toshiba geinformeerd wat het zou kunnen zijn, of wordt het daar afgeketst omdat de laptop buiten garantie valt?
Als ze weten wat het defecte onderdeel/oorzaak van het probleem is, kunnen ze je misschien voorzien van een sparepartnummer van het onderdeel, en kun je overwegen of de prijs van dit onderdeel voor jou de moeite waard is om dit te (laten) vervangen.

Als ie piepjes geeft tijdens het aangaan (als ie zin heeft om aan te gaan tenminste) dan zou het eventueel ook het geheugen/geheugenbanken of een defecte processor kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:14 ]

Pagina: 1