Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW
bedenk ik me tijdens het schrijven van deze post dat ik door een verloopstukje VGA->DVI wellicht ook met 2 monitors kan werken op 1 videokaart..
[ Voor 57% gewijzigd door ImPrEzA op 22-08-2005 23:03 . Reden: blaat ]
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
'On-board' Apparaten
x Intel Graphics Media Accelerator 950 - Video Adapter (Uitgeschakeld)
Hij zit er dus in, wordt herkend, maar is niet in te schakelen...?
edit: na het lezen van de V&B FAQ heb ik sterk het vermoeden dat, zoals hierboven al werd gezegd, de onboard (eigenlijk integrated, als ik het niet mis heb na wat lezen) chipset wordt uitgeschakeld zodra er een kaart in het (in dit geval) PCI-Express slot zit. Jammer, maar dat wordt dus inderdaad op zoek naar een DVI->VGA adapter.
[ Voor 38% gewijzigd door ImPrEzA op 22-08-2005 23:29 ]
Voor AGP zou je 100% zeker gelijk hebben, een AGP poort is geen bus, er kan maar een apparaat aan hangen. In hoeverre dit bij PCIe het geval is, is mij niet bekend, maar als er een 16x PCIe ingeprikt is, vermoed ik sterk dat dat een interface deelt met de integrated meuk, wat dus niet tegelijk kan werken.ImPrEzA schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:04:
okee, ik heb even SiSoft Sandra geinstalleerd om te kijken wat die ervan zegt. Nou zie ik het volgende bij de moederbordinformatie:
'On-board' Apparaten
x Intel Graphics Media Accelerator 950 - Video Adapter (Uitgeschakeld)
Hij zit er dus in, wordt herkend, maar is niet in te schakelen...?
edit: na het lezen van de V&B FAQ heb ik sterk het vermoeden dat, zoals hierboven al werd gezegd, de onboard (eigenlijk integrated, als ik het niet mis heb na wat lezen) chipset wordt uitgeschakeld zodra er een kaart in het (in dit geval) PCI-Express slot zit. Jammer, maar dat wordt dus inderdaad op zoek naar een DVI->VGA adapter.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Daar heb je google.nl voor .. maar:
De 5100 is helemaal nieuw dus wat dacht je er van om gewoon eens met DELL te bellen!?
[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 23-08-2005 16:36 ]
Een dvi->VGA adapter zit bij veel videokaarten bijgesloten. Ik neem aan dat ze die bij computerzaken ook los verkopen. Mocht je er echt geen vinden, dan heb ik er nog wel 1 voor je (heb er nog 3 of 4 liggen).ImPrEzA schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:04:
Jammer, maar dat wordt dus inderdaad op zoek naar een DVI->VGA adapter.
smoel at hotmail dot com
Alles is terug te redeneren naar 4
Ik heb bij Norrod een dvi->vga adapter gekocht, en dat werkt perfect, beide monitoren op optimale kwaliteit vanuit de Radeon dus. En @ ErikGK, ik heb me helemaal suf gegoogled, alsmede de GoT search, maar er is niets te vinden over dit soort dingen... gek genoeg, ik kan me indenken dat ik niet de enige Dell-gebruiker ben die meer wil dan Dell standaard mogelijk maakt