Toon posts:

Vreemd bootProbleem met SCSI.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een netfinity 3000 netserver die alleen wilt booten vanaf Scsi schijf wanneer er een bootable CD in de SCSI CD-rom speler zit.

Doe ik er geen boot cd in , Blijft ie steken op Lanboot en start niet door.

Al doe ik er een bootable cd in en wacht de procedure af van press any key to boot, start ie gewoon windows XP op.

Het gaat om een Adaptec controller waarop 1 scsi 68pins (scsi2?) schijf van 18gb / 7200rpm zit, De 2de poort hangt een CDRW ding op van 12 x / 24x. De boot order kan ik niet echt wijzer van worden, Ik heb er al op gezet dat hij vanaf HD / unit 0 moet starten, wat ook de harde schijf is.

Terug naar IDE is niet echt een oplossing, Met een 5400rpm 17gb schijf haal ik ongeveer 20 mb aan leessnelheid waarop de scsi met gemak 40 mb p/s haalt.

Ik zal nog even de type controller posten zodra die is doorgestart.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Is de controller wel een bootable controller :?

welk type is het?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:39:
Is de controller wel een bootable controller :?

welk type is het?
Ja, anders starte de boel niet he ;)

Adaptec AHA-2940UW PCI scsi

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:40:
[...]

Ja, anders starte de boel niet he ;)
Dat bedoel ik niet... de kaart zelf moet ook support hebben om bootable te zijn ;)

Dan zou je in je bios SCSI als eerst in de boot sequence moeten hebben staan. Nu staat er schijnbaar geen bootrecord in de MBR van je SCSI en daarom kan hij daar niet van booten.

Als je geen scsi kan kiezen, is er dan misschien een bios update voor je server mobo :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij het opstarten , zoals ik het al in het verhaal uitleg, Start hij niet zonder dat er eerst een bootable cd in zit, Dat kan elke cd wel zijn :) . Zonder cd boot hij niet van HD, en dat is mijn probleem.

Ik ga zo het scsi menu nog es goed bekijken na een reboot.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Dan mis je dus een bootrecord in de MBR van de schijf die wel op de cd gevonden kan worden :)

Misschien eens de repair console van xp starten en daar 'fixboot' of 'fixmbr' draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door momania op 22-08-2005 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee mis de mbr niet anders starte hij toch niet :?

Anyway, Het is opgelost , De boot order stond niet goed, Ik wist niet dat ik dat in het SCSI Controller menu kon vinden, mijn eerste ervaring met dat ik scsi werk heh :)

Nu start ie vrolijk door op de juiste harde schijf :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 21:52 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
die kaart is bootable, maar je moet wel zelf in het BIOS van de kaart aanduiden van welk device hij moet booten

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
zitten hdd en cd-rom speler op dezelfde kabel / kanaal van de controller? Probeer het eens om dat te scheiden (dus cdrom speler op ene kanaal en hdd op andere kanaal). En speel desnoods met de ID's, dus een keer met id van hdd > id van cdrom dan andersom...

Edit: lama.....

[ Voor 6% gewijzigd door -krekel- op 22-08-2005 22:04 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:46
momania schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:43:
[...]
Dat bedoel ik niet... de kaart zelf moet ook support hebben om bootable te zijn ;)
Wel lezen hij boot alleen van de scsi-cdrom dus ja die kaart is bootable.
Waarschijnlijk staat in het scsi-bios het verkeerde scsi-id als boot-id ingesteld.

[ Voor 1% gewijzigd door leonbong op 22-08-2005 22:06 . Reden: hmm te laat. ]

Pagina: 1