Copy-protected audio-cd afspelen in Winamp

Pagina: 1
Acties:

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Steeds meer cd's die ik de laatste tijd koop, zijn copy-protected en kunnen op de computer alleen afgespeeld worden via een op de cd bijgeleverd programaatje. Gewone cd-spelers (die dus niet in een pc zitten) kunnen de cd wel gewoon lezen.

Nou is mijn computer eigenlijk mijn enige cd-speler en ik zou dus graag in staat zijn om deze feitelijke data-cd's in te laten lezen als een audio-cd, net zoals een gewone cd-speler dat doet.
Hoe?

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

Nik

Shift indrukken bij het inladen van de CD (dus als je de CD erin stopt).

Of terug naar de winkel met die meuk en dan lekker downloaden :)

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
:) Mja, heb deze cd op lowlands gekocht, dus terug naar de winkel wordt een beetje moeilijk :)

Laden met shift heeft geen resultaat, helaas. Misschien moet ik vermelden dat ik windows 98 se gebruik?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

Nik

Wel shift ingedrukt houden he ;) Als in, het omzeilen van auto-run :)

Andere suggesties heb ik niet, helaas...

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Ooh, maar autorun heb ik sowieso uitgezet. Nee, waar het om gaat is dat de speler de cd herkent als audio-cd en niet als data-cd (cd-rom).

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Probeer het eens met Exact Audio Copy. Eerst EAC starten, dan de cd erin, en vaak kun je er gewoon mp3tjes van maken.

Hier stond een dode link.

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Exact Audio Copy. Gedownload en geinstalleerd, lijkt me een interessant programma - maar hij komt niet langs de copy protection heen.

Ik zal uitleggen wat de protection precies inhoud.
Je hebt de cd. Steek hem in je gewone cd-speler, druk op play, en er komt geluid uit je boxen.
Steek hem in je computer, en je computer zal hem herkennen als een data-cd. Nou kennen we wel de data-cd's waar ook audio-tracks op staan, maar die dus wel gewoon afgespeeld kunnen worden met je favoriete speler.
Deze copy protected cd's, echter, hebben de tracks niet als .cda- bestand op de schijf staan, maar ik weet niet waar wel. De enige manier om de cd's af te spelen vanaf je computer is via een klein programmaatje dat op de cd staat.

In de meeste gevallen werkt dit programmaatje wel - maar het is niet rlxt, ik wil gewoon winamp gebruiken!
En ik heb hier ook een cd liggen waarbij het programmaatje niet werkt :(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik ken de CD's, ik heb ze zelf ook, maar EAC komt hier er makkelijk omheen en laat de CDA tracks zien en ript ze gewoon...

Als dat niet werkt, download ze gewoon. Je hebt toch het origineel al. En ja, dat is klote, maar het enige alternatief is de cd terugbrengen omdat 'ie niet goed werkt.

Hier stond een dode link.

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Zit al een tijdje door die instellingen heen te bladeren, maar kan niet iets vinden dat me helpt.
Hij geeft idd wel netjes de tracks aan, maar de knoppen om te rippen zijn grijs/disabled.

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27

TWKterry

Master Mariner

mogelijk moet je bv. Daemon tools installeren welke de copy protectie breekt?
dit werkt bij video vcd/dvd maar bij audio ??

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Goed idee, maar met Daemon tools had ik al geprobeerd. Mag helaas niet baten :)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:03

Polycom

Poes van goud

Vaag ik heb een cd van radiohead (copy protected) en als ik die erin doet speelt hij hem via mediaplayer af. En zoals je weet kan je met mediaplayer ook rippen, dus heb de nummer geript in 192kbs formaat :)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Als ik toch al zo'n cd zou tegenkomen, dan stond ik binnen twee tellen laaiend voor de winkelier.
Jammer dat je em op lowlands hebt gekocht en dat je niet terugkan (misschien volgend jaar? :p )

Ik wordt zo strontziek van die klotebeveiligingen. Alleen daarom krijg ik al de neiging om het illegale pad op te gaan. Ik wil al mijn gekochte media gewoon kunnen backuppen en afspelen op elke speler die ik heb. Dus ook mijn mp3 spelers.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1