Hoi, ik krijg morgen een Apple iMac DV 400, die ik voorlopig als 2e computer wil gebruiken (om zo kennis te kunnen maken met Apple). Ik beschik nu over een "gewone" PC (met Windows XP Pro), en ik vraag me het volgende af: Kan ik de iMac met mijn PC verbinden, met behulp van een USB-of Firewirekabel, om op die manier documenten uit te wisselen tussen beide computers? Of zal dit niet lukken, in verband met het feit dat een PC een andere "harddiskindeling" gebruikt dan Apple? Als het wel kan, hebben jullie dan nuttige tips? Ik hoor het graag!
USB of Firewire 
Je kunt er beter gewoon een CAT5 Netwerk kabel tussen hangen geloof ik....
Ik heb niet zo heel veel verstand van Macs maar ook met ee nmac gaat dat niet werken geloof ik
Ik heb niet zo heel veel verstand van Macs maar ook met ee nmac gaat dat niet werken geloof ik
[ Voor 35% gewijzigd door Spike_wolf op 22-08-2005 21:24 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Oké, dan ga ik het idd eens met een netwerkkabel proberen, zodra ik de iMac heb (had ik nog niet eens aan gedacht, zo'n netwerkkabelSpike_wolf schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:21:
USB of Firewire
met een Mac gaat dat wel degelijk werken
Firewire Target mode heet dat... Fungeert de Mac als externe harde schijf...
Moet je simpelweg de "t" ingeduwd houden bij het booten.
Maar ik weet niet hoe goed het gaat werken met aan de andere kant een Windows bak. Lijkt me eigenlijk dat die er weinig mee kan, want je Mac heeft een heel ander file systeem op de schijf staan dan de Windows bak...
Ik zou zeggen: doe lekker een netwerk kabeltje
Moet je simpelweg de "t" ingeduwd houden bij het booten.
Maar ik weet niet hoe goed het gaat werken met aan de andere kant een Windows bak. Lijkt me eigenlijk dat die er weinig mee kan, want je Mac heeft een heel ander file systeem op de schijf staan dan de Windows bak...
Ik zou zeggen: doe lekker een netwerk kabeltje
Liege, liege, liegebeest!
Je kan een firewire kabel ook als netwerkkabel gebruiken, dat is 4 keer zo snel als gewoon standaard 100 Mbit. Zowel Windows als OS X ondersteunen dat. Zelf gebruik ik dat ook om grote bestanden heen en weer te sluisen tussen een Mac en een PC.
Hier stond achterhaalde informatie…
Ja, da's ook wel sjiek
Ik vroeg me al een hele tijd af wat de interface "fw0" nou in hemelsnaam was als ik "ifconfig -a" in typte op de command line. Dat bleek dus inderdaad de IP-over-Firewire interface te zijn...
Fancy!
Fancy!
Liege, liege, liegebeest!
Apple heeft zes manieren op hun site staan waarin ze uitleggen hoe je dingen kan overpompen. Vooral het netwerkgedeelte kun je misschien gebruiken.
Pagina: 1