Toon posts:

[XP] Scanner uit zetten in opstartprofiel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn USB scanner "Canoscan Lide 20" opstart? Ik draai op XP Pro SP2 en kan pas op internet als de scanner is uitgerateld. Ik zou liever hebben dat ie pas opstart als ik hem nodig heb. Hij staat niet in opstarten onder msconfig.
Zoektocht op de diverse forums heeft geen oplossing gegeven aangezien bij de topics die ik gezien heb juist het probleem omgekeerd is (scanner start niet op).

Wie weet raad?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Staat hij niet gewoon in je startup folder? (start > programma's > opstarten)

Kijk anders eens of hij als service wordt opgestart, dat zou ook nog kunnen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Dat is een softwareprobleem, geen hardware. Move :

Overige Hardware -> Windows Operating Systems

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:44
Het lijkt me dat je niet iets wilt uitzetten, maar wilt voorkomen dat je iets opstart.
Daarom lijkt me dat ook de goede weg om te zoeken... speur de plekken eens af waar dingen worden opgestart, je osptart menu, je services en je registry

Voor je regsitry is dit bijvoorbeeld
HKEY_<something>/software/microsoft/windows/currentversion/run

waarbij something of je USER is of een van de andere dingen.. Ik zou zeggen gewoon even browsen overal waar dingen worden ospgestart

Only when it is dark enough, can you see the stars

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Download Starter van Codestuff eens, daarmee kan je precies zien wat er bij het opstarten allemaal gestart wordt.

Je kan het (o.a.) hier vinden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Semyon schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:48:
Het lijkt me dat je niet iets wilt uitzetten, maar wilt voorkomen dat je iets opstart.
Daarom lijkt me dat ook de goede weg om te zoeken... speur de plekken eens af waar dingen worden opgestart, je osptart menu, je services en je registry

Voor je regsitry is dit bijvoorbeeld
HKEY_<something>/software/microsoft/windows/currentversion/run

waarbij something of je USER is of een van de andere dingen.. Ik zou zeggen gewoon even browsen overal waar dingen worden ospgestart
Hij heeft msconfig al geprobeerd en daar staat hij niet tussen. Msconfig geeft gewoon een samenvatting van de locaties die jij noemt. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1