asus v9999 (ge?) niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Hallo,

Ik heb deze videokaart net aangeschaft maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Ik heb gewoon een standaard systeem met een 500 Watt voeding sempron 3000+ en twee harde schijven en dvd speler.

Als ik de kaart erin doe en hem opstart hoor ik pieeeeeeeeeeep.... Nouja dit was snel opgezocht ik moet beide molex ingangen even connecten. Maar nu ik dit gedaan heeft start de pc gewoon niet op....
Haal ik ze eruit dan piep doe ik ze erin dan niets....

De voeding is pas een paar maanden out (blue storm 500w) ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen.... iemand?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Probeer er eerst achter te komen dat alleen je gpu de oorzaak is. Oftewel: installeer eens een andere kaart.

• Justin_Time
Er is niets mis met andere onderdelen. Als ik mijn oude kaart terug zet (ti4400) dan werkt alles zonder problemen.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 17:40
moet er toevallig n molex achter in de kaart ?? meestal hoor je dan dat het systeem gaat piepen, behalve bij xfx, die starten gewoon en dan krijg je n beschaafd berichtje ;)

Verwijderd

Ik heb zelf nog niet mijn V9999GE, maar heb je mss een molex splitter gebruikt? je moet echt 2 seperate voedingskabels in je V9999 prikken, die bij voorkeur geen andere apparaten van stroom voorzien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 22:20 ]

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Maakt niet uit waar je de stroom vandaan haalt.

Is de kaart wel goed ?

Mijn v9999Ge deed alles in 1 keer goed

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:56
Test die kaart uit in een andere pc, werkt het niet ga dan ermee terug voor een andere kaart. Dan is wellicht de kaart kapot.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 20:25
het maakt wel uit waar je de strom vandaan haalt..
Tenzij je geen goede prestaties wil :9

:)

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 11:09
Hij gaat piepen als er inderdaad geen stroom kabel van je voeding naar je video kaart loopt. Ik was net de kabel vergeten en PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP. Snel uitgezet en kabel erin geduwt en hij deed het weer!

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Hoe bedoel je, de pc start niet meer op? Geeft het helemaal geen kick? Of start ie wel door en heb je geen beeld.
Wees specifieker.

• Justin_Time
Hij geeft geen beeld, start niet op, helemaal niets.
Voor nog geen seconde brand het lampje van de harde schijf en dan niets meer.....
We zijn er al een tijdje mee bezig geweest, maar vinden het maar niet

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Of even uit het agp slot halen.. slot uitblazen en er goed stevig in duwen. Dat wil ook nog wel is werken.. voor de rest vind ik het nogal een "vaag" probleem en zou ik die kaart in een ander systeem proberen. Misschien nog een bios reset proberen. 8)7

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 16:35

barrymel

BarryMel

DutchGamer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:32:
het maakt wel uit waar je de strom vandaan haalt..
Tenzij je geen goede prestaties wil :9
ik heb een nieuwe enermax voeding besteld, daar zit 1 aansluiting voor je videkaart extra op staat er bij, maar dat is maar 1 connector, ik heb ook de asus v9999 ultra besteld en daar zitten 2 van die connectoren op, volgens de winkel waar ik die voeding heb besteld moest ik er zo'n splitter bij bestellen en dan van die 1e video stroom connector op die 2 poorten op de kaart prikken......... moet het nou zo of moet ik die video stroom gebruiken en nog 1 van de andere gewone stroom aansluitingen ?

BarryMel

• Justin_Time
Bedankt voor de tips iig. Om nog even iets "specifieker" te zijn.

Ik heb zelfs alle rand apparatuur (dvd,hardeschijven etc..) los gehaald en twee aparte kabels gebruikt voor de videokaart.

Wannneer je vervolgens de pc aan wil doen dan wil die voor een mili seconde opstarten (je ziet heel even de blauwe lamp van de kaart) en daar doet de pc helemaal niets. dus start absoluut niet op.

Ik ga het even proberen door hem in een andere computer te plaatsen en daarna weet ik het ook niet meer. Waarschijnlijk terug brengen voor controle.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

Barrycade

Through the...

Dit zal je waarschijnlijk niet bedoeld hebben in je bovenstaande post maar als je je HD loshaalt zal je pc natuurlijk niet opstarten :P

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
wat voor 500 watt voedig heb je? Een Sweex of Qtec is heel andere andere koek als bijvoorbeeld een Fortron, Superflower of OCZ

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:29
martijn_tje schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:49:
wat voor 500 watt voedig heb je? Een Sweex of Qtec is heel andere andere koek als bijvoorbeeld een Fortron, Superflower of OCZ
Hij heeft een Blue Storm 500W (staat in de topic start). Het merk zegt mij niks....

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Hij schrijft een 500W Blue Storm, Fortron dus :) . Probeer 'm inderdaad eens in een ander systeem (uiteraard met goede voeding). Als hij dan nog niet werkt, is hij waarschijnlijk DOA.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat bij mij werkt in geval van dit soort problemen is de Cmos clearen. Dmv een jumpertje op je moederbord. Grote kans dat hij daarna weer op start. Daarna wel even je biosinstellingen nalopen.
Check je MB-manual.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

littlejoannes schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:31:
Dit zal je waarschijnlijk niet bedoeld hebben in je bovenstaande post maar als je je HD loshaalt zal je pc natuurlijk niet opstarten :P
je OS niet nee. je bios wel |:(

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik moet je helaas teleurstellen maar ik denk dat je videokaart dood is, heb namelijk hetzelfde gehad met mijn Ati X800 XL (agp) ....bij het opstarten deed mijn pc helemaal niks, geen beeld , geen gepiep, en je kon weten dat mijn pc niet verder ging met het booten want als je Delete ingedrukt houd om in je bios te komen (in mijn geval) dan hoor je normaal gesproken een herhaalde klik geluid en dat hoorde ik dus niet.

Ik hoop voor je dat ik heb fout heb en/of dat er nog garantie op zit. Ik heb een ieder geval een nieuwe kaart gekregen van Alternate
Pagina: 1