[ATI RADEON 9800PRO] Temperatuur probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
ik heb net Ati tool gedownload en die zei dat mn Sapphire 9800 pro 69 graden idle is, ik weet niet of dit te heet is maar spellen zoals F.E.A.R op 800x600 en medium setting ging die soms stotteren en dan weer soepel, geen artifacts ofzo, alleen hij stottert dus soms, de specs van mijn pc staan in mn signature en ik draai Win XP Pro, pas nog Defrag gedaan maar nu ben ik bang dat me kaart te warm word? of kan een 9800 pro +/- 70 graden idle gewoon makkelijk aan? want dan weet ik ook niet wat het is bij andere spellen stottert die niet zoals Worms 3D ofzo.

ik heb ook de nieuwe Direct X9.0c installed en de laatste catalyst drivers zonder CCC

voor zover ik weet moet me pc eigenlijk makkelijk fear op 1024x high kunnen draaien? me RAM is ook Dual channel mode. spyware scans vond die ook nix, en ook geen virussen dus dat is het ook niet. en ik heb ook geprobeerd te zoeken op het forum naar de temps maar ik werd er niet veel wijzer van

ik heb ook geen onverwachte crashes ofzo, soms moet een msn window wel lang laden of winamp, maar het is niet zo dat de muziek gaat stotteren ofzo.

MSI core center zeg dit:
Vcore: 1.47 volt
3.3v: 3.73 volt
+5v: 4.87 volt
+12v: 11.78 volt

Voeding is een Q-TEC 550 watt. (nooit eerder problemen mee gehad ivm instabiliteit ofzo, alleen als ik iets nieuws aansluit zit me pc tijdens network boot vast en dan moet ik heel wat molexxen omwisselen tot die het doet)

HT is enabled, ik heb ook 4 casefans de 2 aan de voorkant zuigen lucht in en de achterkant blaast lucht uit, en ik heb ook een extra VGA koeler eronder (Die vantec Spectrum met 2 fans)

ik hoop hiermee voldoende geinformeerd te hebben

dat het me voeding is lijkt me sterk omdat ik die al een jaar heb ofzo en met andere spellen geen stotteringen heb, ik ga binnenkort wel een andere halen maar het zal daar niet aan liggen denk ik

[ Voor 64% gewijzigd door Tiduz op 22-08-2005 21:26 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 11:09
Het stotteren ligt hoogst waarschijnlijk aan je ram. Je hebt maar 512MB. De minimale systeem eis voor FEAR is 1024 MB. Daarnaast kan het nog aan je settings liggen. Als je alles op maximale settings zet behalve de resolutie trekt je video kaart het ook niet.

Stottert het spel op een moment als je een nieuw gedeelte binnenloopt?

• Tiduz
juist, als er iets gaat gebeuren, of ik knal een raampje kapot en dan stottert die niet en bij het ene raampje weer wel, of als ik een deur open en naar buiten loop moet die eerst laden, of bij die dode vent op die stoel moest die ook behoorlijk lang laden en daarna loopt het redelijk soepel.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Om te beginnen geef je te weinig info, dus we kunnen hier niet veel mee. Wat ik nog wel kwijt kan betreft je voeding; Q-TECs staan niet bekend om hun kwaliteit en stabiliteit, de 550watt zegt eigenlijk weinig het gaat meer om de constante vermogen dat ie kan leveren en dat is in de praktijk een heel stuk lager dan je zou denken, dus zou ik maar eens denken aan een nieuwe voeding. De +5v lijn@ 4.87(idle) zegt mij iig dat je voeding niet veel meer kan hebben, meestal gaat je systeem al flippen bij een lagere voltage dan 4.75 volt en geloof me een 9800pro(full load) trekt zeker je Qtec naar de 4.75 volt en dat is niet echt gezond voor je systeem. Als eenmaal je voeding instabiel raakt kunnen er piekspanningen ontstaan wat vaak in eerste instantie het leven van je HD in gevaar brengt al dan niet beeindigt. En tjah dan heb je daarnaast ook nog 4 fans aan je voeding hangen, het is dus voornamelijk je voeding dat de prestatie van je systeem in bedwang houdt.

Vervolgens kun je nog kijken (naast de aanschaf van een kwaliteits voeding) mits je nog meer performance wilt, voor een extra geheugenkaartje.

succes ;)

edit: lol sorry ik zie je specs nu pas staan, maar het is idd een veel te zwaar systeem voor een qtec.

[ Voor 6% gewijzigd door Xadeon op 22-08-2005 22:06 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Tiduz
ok ik zal eraan denken, ff sparen dan maar, wat raden jullie me aan, een Zalman voeding? zoja welke dan? ik wil niet weer een misskoop doen :(

http://www.pczaak.nl/cata..._150_309&products_id=1528

is dit een goede?

[ Voor 82% gewijzigd door Tiduz op 22-08-2005 22:22 ]

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Tiduz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:14:
ok ik zal eraan denken, ff sparen dan maar, wat raden jullie me aan, een Zalman voeding? zoja welke dan? ik wil niet weer een misskoop doen :(

http://www.pczaak.nl/cata..._150_309&products_id=1528

is dit een goede?
Dit is zeker geen miskoop. Zalman is een topmerk dus deze is ook waar voor je geld.. Ligt er wel aan wat je budget is.. Je hebt ook nog andere topmerken voedingen ( Tagan, Enermax, Coolermaster bijvoorbeeld) Dus je moet maar kijken welke het best bij je systeem past.. Ik heb zelf een Tagan 480 watt voeding en ben zeer te spreken over dat ding..

[ Voor 12% gewijzigd door BK_10241 op 22-08-2005 22:34 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dit zijn de bekende A-merken; Thermaltake, Tagan, Fortron (FSP), Zalman, AC Ryan, Antec, Silverstone, Aopen.

Dit zijn de bekende B-merken; Qtec, Sweex, Techsolo

Welke A-merk je dan kiest maakt niet zoveel uit, welke type voeding je dan kiest (afhankelijk van je budget) hangt er ook vanaf of je in de nabije toekomst nog wat upgrades wilt toepassen(SLi, Crossfire, PCi-Xpress). En dan de grootte van het vermogen, ik zou zelf gezien je systeem op dit moment voor minimaal. 400watt gaan, dan ben je iig zeker van extra upgrade ruimte (bijv. een extra hdschijf) in de toekomst, zonder dat je weer een nieuwe voeding moet aanschaffen. Ik heb zelf een Thermaltake PurePower 560watt, ben er uitermate tevreden over deze voeding, maar hij kost dan ook wel wat @coolcase.nl ongeveer 100 euro.

succes ;)

edit: die Zalman@400watt is absoluut een goeie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xadeon op 22-08-2005 22:36 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Xadeon schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:34:
Dit zijn de bekende A-merken; Thermaltake, Tagan, Fortron (FSP), Zalman, AC Ryan, Antec, Silverstone, Aopen.

Dit zijn de bekende B-merken; Qtec, Sweex, Techsolo

Welke A-merk je dan kiest maakt niet zoveel uit, welke type voeding je dan kiest (afhankelijk van je budget) hangt er ook vanaf of je in de nabije toekomst nog wat upgrades wilt toepassen(SLi, Crossfire). En dan de grootte van het vermogen, ik zou zelf gezien je systeem op dit moment voor minimaal. 400watt gaan, dan ben je iig zeker van extra upgrade ruimte (bijv. een extra hdschijf) in de toekomst, zonder dat je weer een nieuwe voeding moet aanschaffen. Ik heb zelf een Thermaltake PurePower 560watt, ben er uitermate tevreden over deze voeding, maar hij kost dan ook wel wat @coolcase.nl ongeveer 100 euro.

succes ;)

edit: die Zalman@400watt is absoluut een goeie :)
Ben ik volledig met je eens ;)

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 11:09
Tiduz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:42:
juist, als er iets gaat gebeuren, of ik knal een raampje kapot en dan stottert die niet en bij het ene raampje weer wel, of als ik een deur open en naar buiten loop moet die eerst laden, of bij die dode vent op die stoel moest die ook behoorlijk lang laden en daarna loopt het redelijk soepel.
Wat je hier schrijft is duidelijk een geheugen probleempje hoor. Ik had hetzelfde, stopte ik er 1GB extra bij en alles liep perfect.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

recca schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:39:
[...]

Wat je hier schrijft is duidelijk een geheugen probleempje hoor. Ik had hetzelfde, stopte ik er 1GB extra bij en alles liep perfect.
Lol met dezelfde specs dus met een Qtec 550watt? :/

• Tiduz
thanks voor de reply's ik ga dan denk ik voor een AC Ryan, ik zag toen een met speciale molex aansluitingen zodat je niet zon kabel zooi hebt, die vind ik wel interessant, maar ik moet voorlopig eerst ff sparen :P tog bedankt voor de tips ik zal het onthouden

Verwijderd

Ik heb hier een Zalman 300 watt draaien.Ik heb een XP3200+,1024 mb Corsair en een Ati X800Pro....Tot nu toe geen problemen en zelfs ietwat OC erop gedaan......Zalman heeft mij overtuigt... :9
Pagina: 1