Toon posts:

Modem voor P1-133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een P1-133 en wil daarmee gaan internetten. Aangezien hij niet de rijkste is wil hij zeer goedkoop een 56K modem hebben.

2 problemen die bij mij opkomen:
1. is een winmodem te "zwaar" voor zijn compu?
2. hij draait linux :)

Wat voor modem is aan te raden?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Je kan geen Winmodem gebruiken.
1. Hij draait linux (duhh) :)
2. Een P1 kan geen winmodem aan, allene hardware modems.

Ik heb zelf goede ervaringen met de E-tech bullet 56k extern modem (op je com1 of 2 poort) Is helaas niet supergoedkoop, ongeveer F130 a 140, maar werkt erg goed, al vanaf een 486.
Je moet zelf maar ff op de E-tech site kijken of ze ook linux drivers hebben. }:O

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Winmodem's doen het niet op non-MMX cpu's behalve een bepaalde soort Tornado's :)

56K intern is iets van 100 piek geloof ik, moet je maar even bij een tornadodealer vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ff kijken thanx :)

hoest met hardware modems met een GOEDE sjipset zoals rockwell ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik er vanuit gaan dat iedere extern modem geschikt is voor die computer (ff linux buiten beschouwing gelaten)?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb laatst voor een keniis een e-tech intern modem gekocht.. hij had een p233 en daar deed zo'n goedkoop winmodem het niet in. Die e-tech die ik dr in heb gezet is hardwarematig en werkt vanaf een P60.. modem kostte 80 piek.\
Maar ik raad je aan om een externe te nemen, vooral omdat ie linux gebruikt, installeert gewoon veel makkelijker. Voor zover ik weet werkt elk (serieel) extern modem met die PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je dat modem voor 80 piek uit weten te halen?

Werkt ook iedere extern modem met Linux of is het een kwestie van de goede sjipset op het modem hebben?

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Op maandag 15 januari 2001 11:08 schreef Dee-ehn het volgende:
Kan ik er vanuit gaan dat iedere extern modem geschikt is voor die computer (ff linux buiten beschouwing gelaten)?
ja, elk extern modem is een hardware modem (omdat het over je compoorten draait)
Je kan ook een intern modem kopen, maar dan moet je in de Via Via kijken of op Vraag & Aanbod of iemand een "oude" 56k hardware modem in de aanbieding heb.
In de winkel zijn ze zover ik wete niet meer te koop (interne hardware modems)

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Ik heb vorige week interne hardwarematige modem gekocht voor 83 piek bij computerland in Eindhoven. Werkt perfect op P100 met win95, maar ik weet nie wat ie met Linux doet..

Verwijderd

Topicstarter
CRX_master kun je me zeggen wat voor modem het is en wat voor sjipset erop zit dan ga ik het ff navragen :)

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Op maandag 15 januari 2001 11:15 schreef Dee-ehn het volgende:
[bla..]
Werkt ook iedere extern modem met Linux of is het een kwestie van de goede sjipset op het modem hebben?
Kijken of de fabrikant driverondersteuning heb (via website, e-mailen, bellen, etc)
Mischien dat er op de "bekende" linux pagina's ook info staat over modem compatibiliteit.:?

Verwijderd

Topicstarter
Ja op linux.org staat dat geloof ik.... maarja aangezien hij "arm" is moet het goedkoop enzo...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die ik had gekocht was wel een PCI modem, maar volgend de verkoper een hardwarematige, en hij doet het idd ook. Waar ik hem gekocht was het de laatste... maar op www.funprice.nl of www.norrod.nl staan geloof ik ook hardwarematige, je hebt nl. aldoor 2 soorten: een goedkope van 50 piek en een duurdere voor 75 piek.. maar ik weet niet of die nou helemaal geschikt zijn voor een P133.. je kunt denk ik beter een ISA modem hebben of een externe. Als ik linux zou draaien zou ik er die paar tientjes extra echt wel voor over hebben om gewoon een externe te kopen.. heb je denk ik heel wat minder gekloot mee..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm ik ga eens ff in de pricewatch kijken..... momentje svp :)

Verwijderd

Was een E-tech modem, wel PCI, maar hij doet ut perfecto hoor.. Maar weet verder zo niet welke het is..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm daar (=Pricewatch) kom ik dus ook niet egg verder mee :(

Nouja we speuren verder...
Pagina: 1