Ik zit met een beetje een raar probleem.
Gister was ik wat aan het surver op internet en ik raakte met mijn hand de pc aan en kreeg ineens een schok.
Ik voelde nog een keer en weer een schok, ik dee snel de stekker uit het stopkontakt want dit is niet goed. Ik dee de pc weer aan en hielt er zo'n schroeven draaier tegenaan waarbij een lampje gaat branden als je hem bijv. in het stopkontakt houd, Dus ik hield hem tegen de kast aan en het lampje ging branden. Ik haalde de pc uit elkaar want er is blijkbaar iets kapot. de voeding zette ik stukje van de kast zodat het geen kontakt met het frame van de kast had. en zo dee ik dat ook met de hardeschijf. de cd-rom speler en floppi drive heb ik er maar uit gehaald. En ik starte de pc weer op en nu stond er geen stroom op. Tot ik 5 min later weer voelde en weer een schok kreeg. Alle onderdelen staan dus onder stroom. alleen de buiten kant van de onderdelen dus bijv. de voeding en het ijzeren gedeelte boven op de hd. en het frame van de kast. Ik weet ook niet wat er mis is en ik heb niks veranderd of gedaan met de kast wat dit zou kunnen veroorzaken want eerst draaide het wel goed. Nu ik dit typ staat de pc dus ook onder stroom, en hij doet het gewoon wel normaal. De schokken voelen zeker niet prettig en doen ook wel wat zeer aan mn hand, ik heb nog nooit eerder een schok van 220 volt gehad dus ik weet niet of dat mn pc nu onder 220 volt staat, dat lijkt me wel sterk want dan dee het vast veel zeerder. Vergelijk het maar met een schrikdraat langs een koe velt. Alleen dan nog wel wat harder.
Hier nog de specs. van mn systeem waar het om gaat.
Ibm netvista
p3 866mhz
128mb sdram
100watt voeding van het merk Hipro, ik ken het merk niet.
10gb quantum fireboll hardeschijf.
Ik denk dat er dan iets met de voeding is dat er op de aardings draad stroom staat ofzo.
Ik heb nog wel een andere voeding een van 250watt in de andere computer maar die mag zeker niet kapot en ik durf die er ook niet aan te hangen want straks gaat die ook kapot.
Hopenlijk weten jullie iets wat dit veroorzaakt.
Bvd.
[ edit:] Nu is het weer ineens weg. Maar zometeen staat de boel vrees ik weer onder stroom.
Gister was ik wat aan het surver op internet en ik raakte met mijn hand de pc aan en kreeg ineens een schok.
Hier nog de specs. van mn systeem waar het om gaat.
Ibm netvista
p3 866mhz
128mb sdram
100watt voeding van het merk Hipro, ik ken het merk niet.
10gb quantum fireboll hardeschijf.
Ik denk dat er dan iets met de voeding is dat er op de aardings draad stroom staat ofzo.
Ik heb nog wel een andere voeding een van 250watt in de andere computer maar die mag zeker niet kapot en ik durf die er ook niet aan te hangen want straks gaat die ook kapot.
Hopenlijk weten jullie iets wat dit veroorzaakt.
Bvd.
[ edit:] Nu is het weer ineens weg. Maar zometeen staat de boel vrees ik weer onder stroom.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:38 ]