Toon posts:

pc krijgt geen ip aangewezen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 2 pc's staan op een centreCOM FS716
de ene pc werkt meteen met internet enz...
de andere pc krijgt melding dat het waarschijnlijk niet op internet kan omdat het geen ip aangewezen krijgt. nou zie ik dus niets geshared en internet doet het ook niet.
de switch is niet van mij dus ik weet niet hoe ik deze zo kan configureren dat deze wel een ip aan mijn pc uitdeelt? wie weet meer? ik snap er niets van

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:34 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Switch != Router

Meer valt er niet te zeggen, zonder info over je verbinding en verder bestaan van een modem met eventueel routerfunctionaliteit.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
@home verbinding, op een moterola sb5100e surboard cablemodem
dan gaat ie naar de switch ( 10/100mbit utp )... maar de ene pc heeft er geen last van en de andere niet

• Voutloos
  • Niet online
Ik ben niet into motorola modems, maar volgens mij biedt dat ding geen routerfunctionaliteit.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
maar je switch/router hoord toch de ip's uit te delen en neit je modem?
maar dit is echt geen router... een router heeft toch geen 16 poorten, en ik kan nergens een config ip van dit ding vinden.

http://www.allied-telesyn.com/products/details.aspx?28

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:55 ]

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:08
Je switch zal zeer waarschijnlijk geen IP uitdelen, dat doet de ingebouwde DHCP server van je router meestal

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

je router dient deze uit te delen, je switch zorgt alleen dat de computers met elkaar kunnen communiceren, je kunt het wel zo instellen dat de ene pc als router dient maar een aparte is makkelijker.

Al vast een tip als je een router koopt @home computernaam in de router zetten en ready to go.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
kzit hier bij een vriend.. maar hoe kan je een pc de ip's uit laten delen ( kben niet zo'n netwerk expert )

• Voutloos
  • Niet online
Nee, dat is het hele probleem dus juist. ;)
een router heeft toch geen 16 poorten
Doorgaans niet, maar niets verbiedt routers om zoveel poorten te hebben.
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:57:
kzit hier bij een vriend.. maar hoe kan je een pc de ip's uit laten delen ( kben niet zo'n netwerk expert )
Internet Delen Wizard van Windows of een equivalent en de uitleg daarvoor mag je best zelf opzoeken. :>

[ Voor 36% gewijzigd door Voutloos op 22-08-2005 20:58 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
aha.....

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Je motorola modem is zo ingesteld dat deze slechts 1 ip adres uitdeelt. Wanneer je dus meerdere machines aan jou internet connectie wil hangen moet je dus een router kopen. Op de externe poort van de router wordt je internet IP gekoppeld, op de interne poorten kan je gewoon je computers hangen. Zo'n router zal in veel gevallen ook automatisch ip adressen kunnen uitdelen aan al je computers in het netwerk.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Pagina: 1