Probleem met Audigy 2 ZS: muziek in-game fade niet vloeiend!

Pagina: 1
Acties:

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-02 13:04
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart. In het spel Morrowind, dat een aantal van jullie ongetwijfeld kent, fade de muziek over van normale muziek naar gevechtsmuziek als je wordt aangevallen. Normaal gesproken moet dat vloeiend gaan, maar bij mij duurt het een halve à hele seconde om de gevechtsmuziek te laden. Ik heb dit ook op de forums van Morrowind geplaatst, en daar linkten ze mij hierheen.

Mijn specs:
Creative Audigy 2 ZS
AMD Atlhon 64 3000+
Asus K8V SE Deluxe (chipset VIA K8T800)

Drivers van geluidskaart 100% up to date. Probleem bestond voordat de nieuwe drivers geïnstalleerd waren ook al, en ook met mijn vorige geluidskaart (on-board). Op de forums van Morrowind werd mij verteld dat het zou kunnen liggen aan de VIA Chipset van mijn moederbord. Die schijnt vaker moeite te hebben met communucatie tussen mobo en audiokaart. Ze zeiden dat als het daar aan ligt, dat ik een nieuwe pc moet kopen om het probleem op te lossen, maar dat is niet de oplossing voor mij. Ik leef dan liever met het probleem. Het gebeurt trouwens alleen in Morrowind, in andere spellen gewoon heerlijk geluid.

Waar kan het allemaal aan liggen? Moet ik een dxdiag posten (daar vragen ze vaak naar op de Morrowind forums)? ALVAST BEDANKT!

• erikieperikie
hey, sorry dat ik nu een nieuwe post maak, maar ik wil niet dat dit onbeantwoord blijft... Heeft niemand een idee? Zeg dat dan!

• erikieperikie
sorry voor iedereen die zich meer aangesproken voelen dan de rest, maarruh: wat een !@#$%^&*()(*&^%$##@@!@$!#$#$ FORUMS ZIJN DIT! wat een slecht gebeuren, niemand reageert hier! het is wel goed.....

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
- XP reinstall ?
-Onboard sound uitschakele?
-harddisk defragge?