Toon posts:

Is Amd sempron 3000+ s754 een goede koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken een Amd sempron 3000+ s 754 te kopen , met een asrock K8Upgrade 1689,
maar hoor allemaal wilde verhalen dat Amd een nieuwe socket serie gaat gebruiken en ik vraag me dan af of ik dit systeem over een paar jaar nog kan upgraden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

thanx

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja so754 loopt alweer aan zijn einde. Dus over een paar jaar zal het waarschijnlijk moeilijk worden om te upgraden.
Je kunt beter sparen voor een so939 systeem, daar zal AMD verder in ontwikkelen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Die combo van je is natuurlijk wel veel goedkoper dan een s939 Athlon64 + mobo. Als je meestal gewoon een nieuw mobo + cpu koopt kan je nu best nog die Sempron kopen. Denk er echter wel aan dat die Sempron veel minder presteert dan een Athlon64... Als je veel games speelt kun je toch beter een Athlon64 halen, en in dat geval ook meteen s939. Ik weet niet wat je zoal van plan bent met dit systeem, voor normale office/internet bezigheden is er niets mis met de Sempron natuurlijk.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
zo en zo zou ik een xp kopen inplaats van een smpron maar dat is mijn mening. en als je dan toch besluit een sempron te kopen dan zou ik wel een 939 bord nemen zoals hier boven gezegd is.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Atlas schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:26:
Tja so754 loopt alweer aan zijn einde. Dus over een paar jaar zal het waarschijnlijk moeilijk worden om te upgraden.
Je kunt beter sparen voor een so939 systeem, daar zal AMD verder in ontwikkelen :)
Is natuulijk 100% waar.. Maar is het niet zo dat s939 over een jaar ook alweer het museum ingaat? Dacht een keer zoiets te hebben gelezen...

Ik denk dat s754 een goede keus is voor een budgetsysteem

iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoelang wil je wachten? Wanneer de nieuwe socket uitkomt, dan zijn er alweer plannen voor de opvolger daarvan. Wil je dan ook weer daarvoor wachten? Zo kun je wel eindeloos doorgaan. Kijk eens wat je nú nodig hebt en kijk wat er nú verkrijgbaar is :) Upgraden komt nog wel, desnoods met tweedehands of uitgefaseerde producten.

Voor de rest verwijs ik je naar de FAQ van dit subforum hoe je een processor/moederbord/geheugen moet uitzoeken: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.