Netwerk vraagje (2x Win2K pro)

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb hier een netwerkje, met 2x Win2K professional. Internet sharing werkt prima, en ik kan vanaf de client de gesharede (ehm, beetje vreemd zo'n vernederlandsd Engels woord) partities gewoon bekijken.

Maar: vanaf de server kan ik de client niet zien, op de client staat onder netwerkomgeving iets als "computers in de buurt", en daaronder staat zowel de client als de server. Op de server heb ik dat dus niet.

Met server en client bedoel ik dus de server en client qua internet connection sharing.

Wat moet ik doen om vanaf de server de client te kunnen zien?

omniscale.nl

Verwijderd

NETBIOS inschakelen over TCP/IP in de TCP settings van je LAN client

• posttoast
  • Nu online
Die stond al aan.

edit:
Overigens ziet ie onder dat "computers in de buurt" ook zichzelf niet, de cliënt kan wel zichzelf zien...

omniscale.nl

• posttoast
  • Nu online
Verder niemand een idee?

omniscale.nl

Verwijderd

Schijven sharen op je clients ;)

• posttoast
  • Nu online
Schijven zijn geshared.

Maar ook als ik geen gesharede schijven zou hebben, zou ik toch in ieder geval de cliënt moeten kunnen zien? En de server ziet zichzelf nu dus ook niet onder netwerkomgeving...

omniscale.nl

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
en als je nou eens die compu gaat zoeken, dus met search computers, en dan de naam inkloppen, kan namelijk met masterbrowsers te maken hebben dat het enige tijd duurt voordat je alles in je lan ziet.

Ga nu niet allemaal zeggen in w2k heb je geen masterbrowsers, ik bedoel dat vergelijkbare wat NT4 had

May the Force be with You instead of Bill

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Start de client het laatst op.
Dit loste herzelfde probleem op voor 2 PC's met ME.

eagle

• posttoast
  • Nu online
Jedi Lord: dankje, dat deed het hem. Ik heb gezocht, en gevonden!

omniscale.nl

Pagina: 1